سلامت خانواده

کدام ویتامین سیستم ایمنی را تقویت می کند؟

به گزارش خبرآنلاین، ویتامین C چیست و چرا برای بدن انسان بسیار مهم است؟ پاسخ به این سوالات در زیر ذکر شده است.

تقویت کننده سیستم ایمنی

به گزارش مهر به نقل از زی نیوز، ویتامین C به تولید لنفوسیت ها و فاگوسیت ها کمک می کند که گلبول های سفید خون هستند و از بدن در برابر عفونت محافظت می کنند. همچنین گلبول های سفید را قادر می سازد تا کار خود را به طور موثر انجام دهند. این یک ویتامین آنتی اکسیدانی است که به پوست کمک می کند با باکتری ها مبارزه کند. همچنین زمان بهبود زخم را کوتاه می کند.

کاهش خطر ابتلا به بیماری های مزمن

ویتامین C بهترین آنتی اکسیدان است و سطح آنتی اکسیدان را در بدن انسان افزایش می دهد. گفته می شود که میزان استرس اکسیداتیو از بدن را کاهش می دهد که در نهایت منجر به کاهش خطر ابتلا به بیماری های مزمن می شود.

پیشگیری از کمبود آهن

آهن یک ماده مغذی حیاتی برای بدن است و کمبود آن باعث کم خونی می شود. ویتامین C به جذب آهن در خون کمک می کند که در نهایت منجر به بهبود سطح آهن در بدن و تعادل مواد مغذی در بدن می شود.

کاهش خطر بیماری قلبی

عوامل خطر بیماری قلبی عبارتند از فشار خون بالا، کلسترول بد و تری گلیسیرید بالا. مصرف مقدار مشخصی ویتامین C می تواند میزان این عوامل پرخطر را تعدیل کند و در نهایت خطر ابتلا به بسیاری از بیماری های قلبی را کاهش دهد.

کمک به بهبود عفونت های پوستی

ویتامین C برای تولید کلاژن بسیار مهم است و به تعدیل کراتوز کمک می کند که برای داشتن پوستی صاف، درمان موهای خشک، ریزش مو، ناخن های شکننده و پوست خشک بسیار مهم است.

۲۳۳۲۳۳

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا