سلامت خانواده

کدام نوشیدنی ها باعث کم آبی بدن می شوند؟

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مصرف برخی نوشیدنی ها باعث کم آبی بدن می شود، یکی از این نوشیدنی ها قهوه است، کافئین موجود در قهوه باعث کم آبی بدن می شود، البته مصرف یک یا دو فنجان قهوه باعث کم آبی بدن می شود. افزایش نمی یابد اما مصرف روزانه بیش از حد قهوه باعث این مشکل می شود.

چای

اگرچه چای حاوی کافئین کمتری نسبت به قهوه است، اما اگر مصرف روزانه چای افزایش یابد، خطر کم آبی بدن افزایش می یابد. کافئین موجود در چای باعث می شود که بدن سدیم و آب اضافی را از طریق ادرار دفع کند، بنابراین اگر چای زیاد مصرف می کنید، سعی کنید آن را محدود کنید و مصرف آب روزانه خود را افزایش دهید.

نوشابه های معمولی و رژیمی

نتایج بررسی ها نشان می دهد که مصرف نوشابه های گازدار خطر کم آبی بدن را افزایش می دهد، زیرا این فرآورده ها حاوی قند و کافئین هستند، اثرات ادرارآوری دارند که باعث کم آبی بدن می شود.

اسموتی با پروتئین بالا

اسموتی های با پروتئین بالا خطر کم آبی بدن را افزایش می دهند، ادرار تیره و خستگی غیر قابل توضیح برخی از علائم کم آبی هستند که باید در نظر بگیرید.

مقداری آب میوه

آب میوه های با محتوای قند بالا به جای تامین آب بدن باعث کم آبی بدن می شود، مثلاً اگر آب چغندر به مقدار زیاد مصرف شود بدن در معرض کم آبی قرار می گیرد و لیموناد نیز به دلیل قند اضافه شده باعث کم آبی بدن می شود. کم آب شده بدن، آب کرفس نیز غنی از اسیدهای آمینه است آسپاراژین به عنوان یک ادرارآور قوی شناخته می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا