سلامت خانواده

کدام نان ها ارزش غذایی بیشتری دارند؟

به گزارش خبرآنلاین، کارشناس اداره کل غذا و آشامیدنی سازمان غذا و دارو با تاکید بر مصرف نان های تهیه شده با آرد سبوس دار، خمیر مایه یا مخمر گفت: نان های تیره به دلیل وجود آن ارزش غذایی نان را افزایش می دهد. درصد بالایی از سبوس .

زهرا پوراحمد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن مقایسه میانگین مصرف نان در ایران و سایر کشورها، تصریح کرد: سرانه مصرف نان در کشور دو تا سه برابر میانگین کشورهای جهان است.

وی با توجه به اهمیت سبوس در نوع آرد مورد استفاده برای تهیه نان، تصریح کرد: سبوس گندم غنی ترین منبع غذایی فیبرهای غذایی نامحلول و فیبرهای گیاهی است و حاوی ویتامین های B، C، E، آهن، منیزیم، فسفر، پتاسیم، و روی ، مس، منگنز و سلنیوم.

کارشناس اداره کل غذا و آشامیدنی سازمان غذا و دارو اضافه کرد: نان های تیره سبوس بیشتری دارند اما ذائقه غذایی مردم ما بیشتر جذب نان های سبک می شود.

وی اظهار داشت: استفاده از آرد سفید بدون سبوس باعث افزایش قند خون و در نتیجه افزایش انسولین در بدن می شود. .

به گفته پوراحمد، از آنجایی که سازمان غذا و دارو وظیفه نظارت بر ایمنی و سلامت محصولات سلامت محور را بر عهده دارد، بازرسی از کارخانجات و نانوایی های تحت پوشش آرد به صورت مستمر انجام و محصولات مورد آزمایش قرار می گیرند.

وی در پایان مصرف نان های تیره با آرد سبوس دار و حاوی سبوس بیشتر مانند نان سنگک را به هموطنان توصیه کرد و تصریح کرد: افزایش آگاهی و تقاضای مردم می تواند نقش بسزایی در تشویق پخت نان با آرد سبوس دار در نانوایی ها داشته باشد.

۲۳۳۲۳۶

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا