سلامت خانواده

کدام غذاها و غذاها چاق کننده هستند – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

سلامت جو، صرف کمتر غذا خوردن برای اینکه دچار اضافه وزن و چاقی نشوید کار درستی نیست. بلکه باید بدانیم کدام غذاها باعث افزایش وزن و چاقی می شوند.

به عنوان مثال، بستنی هایی که در رسانه ها تبلیغ می شوند، مملو از شکر هستند و از آنجایی که بستنی بیشتر به عنوان دسر مصرف می شود، کالری زیادی به وعده غذایی اصلی شما می افزاید. اگر نمی توانید بستنی را به طور کامل کنار بگذارید، حداقل سعی کنید مصرف آن را کاهش دهید. دقت کنید بستنی ای انتخاب کنید که در هر وعده کمتر از 15 گرم شکر داشته باشد. همچنین برای اطمینان بیشتر، نگاهی به محتوای پروتئین آن بیندازید.

پیتزا و به طور کلی فست فودها را می توان عامل اصلی افزایش وزن دانست. به طوری که چربی زیادی دارد و استفاده از سس و سایر محصولاتی که برای تهیه این غذای غربی استفاده می شود. می تواند بسیار چاق کننده باشد.

بسیاری از مردم بر این باورند که خوردن سیب زمینی سرخ کرده ای که در خانه درست می شود بسیار بهتر از خوردن چیپس است، اما ممکن است سیب زمینی سرخ شده فیبر و ویتامین بیشتری نسبت به چیپس داشته باشد، اما به طور کلی درصد چربی و انرژی ذخیره شده در آن بسیار بالاست. ، و به دلیل مصرف زیاد نمک در دراز مدت شما را چاق و اضافه وزن می کند. از شما افزایش.

پاپ کورن به عنوان یک میان وعده حاوی فیبر بالایی است و با افزودن کره بسیار خوشمزه تر می شود. اما باید گفت پاپ کورن یا ذرت بوداده چربی زیادی دارد و کالری زیادی در بدن ذخیره می کند که به افزایش وزن بدن کمک می کند. خوردن آن معمولاً زمانی اتفاق می افتد که در حال تماشای تلویزیون یا زمانی که به خرید می رویم و احساس گرسنگی می کنیم.

در حالی که سوپ می تواند به کاهش وزن کمک کند، بسیاری از دستور العمل های سوپ حاوی مقادیر قابل توجهی چربی و انرژی هستند، به ویژه آنهایی که حاوی محصولات لبنی هستند، که می تواند به افزایش وزن کمک کند. به این ترتیب اگر می خواهید سوپ را در برنامه غذایی خود قرار دهید، بهتر است فقط از سبزیجات تازه برای تهیه آن استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا