سلامت خانواده

کدام غذاها قند خون را افزایش می دهند؟

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، مصرف برخی غذاها باعث افزایش سریع سطح قند خون می شود که در این صورت سلامت انسان به خطر می افتد و احتمال بروز برخی مشکلات ناشی از آن افزایش می یابد. به عنوان مثال، نوشیدنی های شیرین که حاوی قندهای اضافه شده مانند ساکارز و شربت ذرت هستند فروکتوز بالا هستند، باعث افزایش ناگهانی سطح قند خون می شوند، در ادامه به بررسی سایر مواد غذایی که باعث افزایش سطح قند خون می شوند می پردازیم:

انبه

در حالی که انبه طعم شیرین و دلپذیری دارد، حاوی مقادیر بالایی از آن است فروکتوز و دارای شاخص است قند خون بالا است، بنابراین مصرف انبه باعث افزایش ناگهانی سطح قند خون می شود، به ویژه هنگامی که به مقدار زیاد یا به شکل آب انبه مصرف شود.

عسل

عسل که اغلب به عنوان جایگزین سالم تری برای شکر تصفیه شده استفاده می شود، حاوی عسل است فروکتوزگلوکز و در برخی موارد ساکارز، بنابراین یک شاخص است قند خون علاوه بر این، می تواند سطح قند خون را افزایش دهد.

نیشکر

نیشکر چه به صورت آب میوه مصرف شود و چه به شکل شکر فرآوری شده، به دلیل داشتن قند زیاد، باعث افزایش ناگهانی سطح قند خون می شود. اگرچه نیشکر ممکن است منبع طبیعی شیرینی باشد، اما تأثیر قابل توجهی بر سطح قند خون دارد.

شکلات

شکلات ها و آب نبات ها حاوی مقدار زیادی قند، چربی و کربوهیدرات های تصفیه شده هستند، ترکیب قندها و محتوای کم فیبر جذب قند را تسریع می کند و باعث افزایش ناگهانی سطح قند خون می شود.

کربوهیدرات های تصفیه شده

کربوهیدرات های تصفیه شده فاقد فیبر هستند و باعث افزایش قند خون می شوند، بنابراین توصیه می شود مصرف ماکارونی، نان سفید و برنج را کاهش دهید و به جای آن از غلات کامل و برنج قهوه ای استفاده کنید.

سبزیجات نشاسته ای

سبزیجات نشاسته ای مانند سیب زمینی، چغندر، ذرت و نخودفرنگی سطح قند خون را افزایش می دهند، بنابراین بهتر است این مواد مغذی را با پروتئین های بدون چربی ترکیب کنید. قند خون زیر مصرف شود.

فست فود

فست فودها کربوهیدرات غنی یکی از دلایل اصلی افزایش سطح قند خون در نظر گرفته می شود، لازم است مصرف مواد غذایی از جمله همبرگر و سیب زمینی سرخ شده را کاهش دهید تا سطح قند خون خود را کنترل کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا