سلامت خانواده

کدام غذاها را نباید در فریزر گذاشت؟

به گزارش خبرآنلاین، فریزر روش خوبی برای نگهداری مواد غذایی است، اما فراموش نکنید که همه مواد غذایی را نمی توان در فریزر گذاشت.

ایسنا در گزارشی نوشت: استفاده از فریزر باعث صرفه جویی در وقت و هزینه می شود و به نگهداری مواد غذایی برای فصول مختلف کمک می کند. با این حال، برخی از غذاها را نباید منجمد کرد. برخی از غذاها در فریزر سالم نمی مانند و طعم و مواد مغذی خود را از دست می دهند. دقت در نگهداری صحیح غذا باعث سلامتی و افزایش کیفیت غذا می شود.

متخصصان تغذیه تاکید دارند که گاهی یخ زدن باعث فاسد شدن غذا و از دست دادن خواص خود می شود. به گزارش یورونیوز، برخی از مواد غذایی که هرگز نباید در فریزر نگهداری شوند عبارتند از:

– شیر و پنیر: انجماد مواد شیر و پنیر را از یکدیگر جدا کرده و آنها را غیر قابل خوردن می کند.

– ماست: در دمای پایین ماست بریده می شود و طعم آن تغییر می کند. شاید بپرسید روش نگهداری ماست در فریزر چگونه است؟ باید بگوییم فریز کردن این غذا کاملا اشتباه است. ماست منجمد را فقط می توان برای پخت و پز استفاده کرد و مصرف مستقیم آن توصیه نمی شود زیرا خاصیت پروبیوتیکی خود را از دست داده است.

– سیب زمینی: چون این غذا آب زیادی دارد، انجماد باعث شل شدن سیب زمینی می شود.

– غذاهای سرخ شده: یخ زدن باعث می شود تردی این غذاها از بین رفته و حالت خمیری پیدا کنند. در ضمن اگر بعد از انجماد دوباره مواد سرخ شده را داخل روغن بریزید، غذای شما چرب تر شده و برای سلامتی مضر است. توصیه می شود غذا را به اندازه مصرف سرخ کنید تا نیازی به نگهداری نباشد.

– سبزیجات و میوه های خام: هر سبزی یا میوه ای که آب زیادی در خود دارد، مانند کرفس، خیار، هندوانه و سبزیجات سالاد، در صورت یخ زدن ماندگاری خوبی ندارند. زیرا مولکول های آب داخل آن ها تبدیل به کریستال های یخ می شوند و زمانی که برای مصرف منجمد می شوند، با ظرفی از مواد غذایی له شده و غیرقابل استفاده مواجه می شوید.

۴۷۲۳۶

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا