سلامت خانواده

کدام غذاها خطر حمله قلبی را کاهش می دهند؟

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، احتمال سکته قلبی در بین سالمندان و همچنین جوانان رو به افزایش است، بنابراین لازم است با اقداماتی ساده از خطر ابتلا به آن بکاهیم. به عنوان مثال، رژیم غذایی نامناسب سرشار از چربی های ترانس و کلسترول می تواند افراد را در معرض خطر حمله قلبی و سایر بیماری های قلبی عروقی قرار دهد، رژیم غذایی کم سدیم، فیبر بالا، اسیدهای چرب امگا 3، ویتامین ها، آنتی اکسیدان ها، مغزها و دانه ها. می تواند با کاهش التهاب و کاهش سطح تری گلیسیرید از سلامت قلب حمایت کند. در ادامه به معرفی و بررسی چند غذای شگفت انگیز برای بهبود سلامت قلب می پردازیم:

آووکادو

مصرف روزانه آووکادو به طور قابل توجهی به بهبود سلامت قلب کمک می کند، این میوه سرشار از چربی های سالم مانند چربی های تک اشباع است که می تواند کلسترول بد را از بدن دفع کند و در نتیجه احتمال تشکیل پلاک و فشار خون بالا را کاهش می دهد. برای داشتن قلب سالم، روزانه یک سوم، آووکادو متوسط ​​مصرف کنید، زیرا این میوه خطر ابتلا به سرطان، آرتریت، افسردگی و التهاب را نیز کاهش می دهد.

دانههای چیا

یکی دیگر از مواد غذایی مفید که از سلامت قلب حمایت می کند، دانه های چیا هستند که سرشار از فیبر، آنتی اکسیدان ها، مواد معدنی و اسیدهای چرب امگا 3 هستند. بعلاوه، دانه چیا سرشار از فیبر بوده و برای عملکرد قلب بسیار مفید است و به کاهش سطح کلسترول مضر خون نیز کمک می کند، بنابراین مصرف روزانه حدود پنج قاشق غذاخوری یا 50 گرم دانه چیا توصیه می شود.

دارچین

استفاده از دارچین به عنوان ادویه دارای فواید بسیاری برای سلامتی است، سطح کلسترول خون، فشار خون و همچنین گلوکز خون را کاهش می دهد، نتایج مطالعات نشان می دهد که خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی دارچین می تواند به کاهش انسداد رگ های خونی کمک کند، استفاده از دارچین برای کنترل سطح قند خون نیز مفید است.

انگور

انگور همچنین برای سلامت قلب بسیار مفید است، زیرا سرشار از پتاسیم است و با کاهش فشار خون مرتبط است. انگور حاوی آنتی اکسیدان هایی از جمله پلی فنول هایی مانند کورستین و رسوراترول است که از قلب محافظت می کند و خطر حملات قلبی را کاهش می دهد. روغن هسته انگور همچنین دارای اسید لینولئیک است که از بروز مشکلات قلبی عروقی جلوگیری می کند.

گردو

مصرف روزانه 30 گرم گردو می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش دهد، زیرا گردو سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است که می تواند تاثیر مثبتی بر سلامت قلب و عروق، حتی کاهش التهاب، بهبود تعادل کلسترول و کاهش فشار خون داشته باشد. مصرف گردو سطح کلسترول خوب خون را افزایش می دهد و اسید چرب امگا 3 موجود در آن التهاب قلب را کاهش می دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا