سلامت خانواده

کدام غذاها خطر ابتلا به سرطان ریه را کاهش می دهند؟

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، رژیم غذایی تاثیر مستقیم و قدرتمندی بر سلامت و تندرستی بدن دارد. نتایج مطالعات همچنین نشان می دهد که پیروی از یک رژیم غذایی سالم می تواند امید به زندگی را افزایش دهد، خطر ابتلا به چاقی، بیماری های قلبی عروقی و دیابت را کاهش دهد. نوع دوم و برخی سرطان ها از جمله سرطان ریه. به عنوان مثال، خوردن یک رژیم غذایی غنی از میوه ها و سبزیجات ممکن است خطر ابتلا به سرطان ریه را کاهش دهد. در ادامه به بررسی غذاهای مفید برای مبارزه با سرطان ریه می پردازیم:

سبزیجات چلیپایی

کلم بروکلی، گل کلم و کلم بروکسل حاوی سولفورافان ضد سرطان هستند و این غذاها همچنین حاوی ترکیب گیاهی ایندول-3-کاربینول هستند که می تواند به ترمیم سلول ها از قرار گرفتن در معرض مواد سرطان زا و جلوگیری از جهش آنها کمک کند. پیدا کنند و سرطانی شوند، آسیب سلولی را از بین ببرند.

میوه ها و سبزیجات نارنجی رنگ

پرتقال، نارنگی، هلو، فلفل دلمه ای قرمز و هویج حاوی رنگدانه کاروتنوئیدی طبیعی به نام بتا کریپتوکسانتین هستند که اثر محافظتی دارد و می تواند به پیشگیری از سرطان کمک کند. نتایج مطالعات نشان می دهد که سطوح بالای بتا کریپتوکسانتین می تواند خطر ابتلا به سرطان ریه و گسترش آن را کاهش دهد.

سبزیجات برگ سبز

اسفناج، کلم بروکلی و سایر سبزیجات برگ سبز منابع خوبی از فولات هستند که نقش کلیدی در ترمیم سلول ها ایفا می کند. محققان به این نتیجه رسیده اند که فولات می تواند از سلول ها در برابر مواد سرطان زا و احتمال سرطان ریه محافظت کند. کاهش دهد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا