سلامت خانواده

کدام غذاها حاوی روی هستند؟

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، روی یک ماده معدنی ضروری است که برای داشتن سیستم ایمنی سالم ضروری است و نقش مهمی در مبارزه با عفونت ها ایفا می کند، زیرا به رشد و عملکرد سلول های ایمنی کمک می کند، بنابراین می توان با افزودن مواد غذایی حاوی روی به رژیم غذایی سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنید، در ادامه به بررسی غذاهای حاوی روی می پردازیم:

دانه کدو تنبل

تخمه کدو تنبل منبع عالی روی است، یک وعده 30 گرمی آن حاوی حدود 2.2 میلی گرم روی است، این غذا می تواند از سلامت پروستات حمایت کند و همچنین به دلیل محتوای بالای روی و سایر مواد مغذی مفید می تواند به مدیریت دیابت کمک کند. .

کدام دیگری

جو دوسر منبع عالی دیگری از روی است که می تواند به اشکال مختلف مصرف شود و همچنین فیبر بالایی دارد که از سلامت گوارش حمایت می کند و می تواند سطح کلسترول را کاهش دهد.

گوشت قرمز

گوشت قرمز به دلیل محتوای بالای روی شناخته شده است، که می تواند مقدار قابل توجهی از نیاز روزانه بدن به روی را تامین کند، گوشت قرمز همچنین سرشار از پروتئین و اسیدهای آمینه ضروری است که از رشد و ترمیم عضلات حمایت می کند، مصرف متوسط ​​گوشت قرمز برای حفظ سلامتی. قلب نیز مهم است

لوبیا

حبوباتی مانند نخود، عدس و لوبیا سرشار از روی هستند. مثلاً صد گرم عدس پخته بین 12 تا 16 درصد نیاز بدن به این ماده را تامین می کند. همچنین حبوبات سرشار از فیبر، پروتئین، ویتامین ها و مواد معدنی مختلف هستند و مصرف منظم آن به بهبود سلامت دستگاه گوارش و کاهش خطر ابتلا به بیماری های مزمن کمک می کند.

دانه ها

دانه ها همچنین حاوی بسیاری از مواد مغذی مانند روی هستند کوهدانه های کتان، تخمه آفتابگردان، دانه کدو تنبل و دانه شاهدانه سرشار از چربی های سالم، فیبر و سایر مواد مغذی ضروری هستند.

محصولات لبنی

محصولات لبنی مانند پنیر و شیر حاوی مقدار زیادی روی هستند، یک فنجان شیر 9 درصد از نیاز روزانه به روی برای مردان و 13 درصد از نیاز روزانه زنان را تامین می کند. لبنیات همچنین حاوی کلسیم و ویتامین D هستند که برای سلامت استخوان ها بسیار مفید هستند. رژیم غذایی می تواند از سلامت کلی و عملکرد سیستم ایمنی حمایت کند.

تخم مرغ

تخم مرغ حاوی مقدار متعادلی روی است، به طوری که یک تخم مرغ بزرگ پنج درصد از نیاز مردان و هفت درصد از نیاز زنان به روی را تامین می کند. همچنین، تخم مرغ منبع خوبی از پروتئین با کیفیت بالا، ویتامین ها و مواد معدنی است.

شکلات تلخ

شکلات تلخ حاوی مقدار مناسبی روی است، به طوری که هر صد گرم شکلات تلخ 70-85 درصد حاوی 3.31 میلی گرم روی است که 30 درصد نیاز روزانه مردان و 41 درصد نیاز روزانه زنان را تامین می کند. در حالی که شکلات تلخ سرشار از روی و آنتی اکسیدان است، کالری و قند بالایی نیز دارد، بنابراین نباید در مصرف آن زیاده روی کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا