سلامت خانواده

کدام غذاها برای شفافیت پوست مفید هستند؟

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، کلاژن پروتئینی حیاتی است که باعث انعطاف پذیری پوست می شود، با افزایش سن میزان تولید کلاژن کاهش می یابد، در نتیجه پوست کدر و چروک می شود، رژیم غذایی سرشار از کلاژن می تواند سلامتی و سلامت را بهبود بخشد. بهبود درخشندگی پوست؛ توصیه می شود که بزرگسالان حداقل 2.5 تا 15 گرم کلاژن در روز مصرف کنند تا از مزایای قابل توجه آن بهره مند شوند.

ماهی های چرب منابع عالی اسیدهای چرب امگا 3 هستند که از فرآیند سنتز کلاژن حمایت می کنند و پوست را آبرسانی می کنند. عدس همچنین سرشار از پروتئین است که برای تولید کلاژن ضروری است. علاوه بر این، سبزیجات برگ سبز سرشار از چربی های سالم و ویتامین E محافظ پوست هستند. این غذاها سرشار از ویتامین های A و C هستند که برای کلاژن سازی حیاتی هستند.

توت ها و دانه های کتان سرشار از آنتی اکسیدان هستند و برای بهبود سلامت پوست مفید هستند، اسفناج همچنین سرشار از ویتامین هایی است که به افزایش تولید کلاژن کمک می کند. میوه های غنی از ویتامین C مانند پرتقال برای سنتز کلاژن بسیار مورد توجه هستند و تخم مرغ نیز حاوی پرولین گردو و دانه های چیا که به عنوان یک آمینو اسید مهم برای تولید کلاژن شناخته می شوند، منابع عالی اسیدهای چرب امگا 3 هستند که برای پوست مفید هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا