سلامت خانواده

کدام غذاهای گیاهی عضله سازی می کنند؟

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، عضله سازی در رژیم گیاهخواری شاید چالش برانگیز به نظر برسد، اما با خوردن غذاهای مناسب کاملا امکان پذیر است. رژیم های غذایی غنی از گیاهان می توانند مواد مغذی ضروری مورد نیاز برای رشد عضلات را فراهم کنند. ادامه مطلب ما غذاهای گیاهی مفید برای رشد عضلات را بررسی خواهیم کرد:

نخود فرنگی

نخود منبع عالی پروتئین گیاهی است، یک فنجان نخود پخته حاوی حدود 15 گرم پروتئین است و همچنین سرشار از کربوهیدرات های پیچیده است که برای حفظ انرژی در حین ورزش ضروری است. نتایج مطالعات نشان می دهد که نخود فرنگی به دلیل داشتن فیبر و پروتئین بالا به رشد عضلات کمک می کند.

کینوا

کینوا سرشار از پروتئین، همچنین حاوی تمام آمینو اسیدهای ضروری است که بدن به تنهایی قادر به تولید آنها نیست، یک فنجان کینوا پخته شده حاوی حدود هشت گرم پروتئین است، این غذای گیاهی سرشار از منیزیم است و به رشد ماهیچه ها کمک قابل توجهی می کند. مطالعات انجام شده نیز ارزش غذایی بالایی را نشان می دهد کینوا و فواید آن برای رشد عضلات

عدس

عدس سرشار از مواد مغذی است و در هر فنجان عدس پخته شده حدود 18 گرم پروتئین وجود دارد. علاوه بر این، عدس سرشار از آهن است که برای انتقال اکسیژن به عضلات در حین ورزش ضروری است. نتایج مطالعات همچنین نشان می دهد که عدس نه تنها به رشد ماهیچه ها کمک می کند، بلکه فرآیند متابولیسم را نیز بهبود می بخشد. همچنین به حفظ سطح قند خون کمک می کند که برای حفظ انرژی در حین ورزش بسیار مهم است.

بادام زمینی و کره بادام زمینی

بادام زمینی و کره آن منابع عالی پروتئین گیاهی و چربی های سالم هستند، به طوری که دو قاشق غذاخوری کره بادام زمینی حاوی حدود هشت گرم پروتئین و مقدار خوبی چربی تک غیراشباع است که برای سلامت قلب مفید است. نتایج مطالعات نشان می دهد که ترکیب پروتئین و چربی موجود در بادام زمینی به رشد عضلات کمک می کند، بنابراین یک وعده غذایی ایده آل برای ورزشکاران و ورزشکاران است. بدنسازان تبدیل شده است

اسفناج

اسفناج در حالی که کالری کمی دارد، سرشار از آهن و نیترات است که می تواند قدرت و عملکرد عضلات را افزایش دهد. یک فنجان اسفناج پخته شده حاوی حدود پنج گرم پروتئین است. نتایج مطالعات نشان می دهد که نیترات موجود در اسفناج می تواند عملکرد عضلات را بهبود بخشد. علاوه بر این، اسفناج سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که به کاهش التهاب کمک می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا