سلامت خانواده

کدام عضو تعادل ویتامین را در بدن کنترل می کند؟

به گزارش خبرآنلاین، پیش از این تصور می شد که وظیفه سایر اعضای بدن از جمله کبد و کلیه، ایجاد تعادل بین ویتامین ها در بدن است، اما این اولین بار است که دانشمندان به نقش مغز در تنظیم ویتامین ها پی برده اند. و می تواند پیامدهایی برای تشخیص و درمان بیماری ها داشته باشد. مرتبط با ویتامین از کم خونی تا ناباروری و نابینایی.

ایسنا در خبری نوشت: این مطالعه ابتدا روی موش ها انجام شد و نشان داد که ناحیه ای از مغز به نام هیپوتالاموس ممکن است مسئول کنترل سطح ویتامین A باشد و ممکن است عملکرد ویتامین A در سراسر بدن از بالا به پایین کنترل شود.

این مطالعه که توسط پروفسور پیتر مک کافری و دکتر پیتر ایکیانوسیم ایموی انجام شده و در iScience منتشر شده است، برای اولین بار نشان می دهد که هیپوتالاموس که بسیاری از سیستم های بدن از جمله دما، اشتها و تشنگی را تنظیم می کند، در کنترل ویتامین ها در بدن نقش دارد. .

مانند همه ویتامین ها، ویتامین A که به نام رتینول نیز شناخته می شود، برای زندگی، به ویژه برای بینایی، سیستم ایمنی، تولید مثل، رشد و تکامل جنین و همچنین عملکرد بسیاری از اندام ها از جمله قلب، ریه ها و مغز ضروری است. اخیراً ویتامین A برای بقای سلول های مغز مهم تلقی شده است و حتی ممکن است یک عامل محافظتی برای اختلالات عصبی مانند بیماری نورون حرکتی باشد.

بدن نمی تواند ویتامین A را به تنهایی بسازد و باید از رژیم غذایی به شکل سبزیجات برگ سبز، سبزیجات نارنجی و زرد یا جگر گاو، شیر یا تخم مرغ دریافت شود. قبلاً شناخته شده بود که ویتامین A در کبد ذخیره می شود، اما تاکنون درک کمی از نحوه حفظ سطح بدن در بدن وجود داشت. این یک عمل متعادل کننده ظریف است، کمبود ویتامین A می تواند منجر به تضعیف فاجعه بار سیستم ایمنی بدن و همچنین مشکلات بینایی و پوستی شود، و در حالی که ویتامین A اضافی کمتر رایج است، می تواند دوباره منجر به مشکلات بینایی، پوست و همچنین مغز شود. تورم. .

این مطالعه نشان داد که تجویز مقادیر بسیار کمی ویتامین A به طور مستقیم به هیپوتالاموس مغز موش بر میزان ویتامین A در ناحیه ذخیره‌سازی کبد و میزان توزیع ویتامین A در سلول‌های بدن از طریق تأثیر می‌گذارد. خون نویسندگان پیشنهاد می کنند که این نشان می دهد که یک سیستم حسگر ویتامین A در هیپوتالاموس وجود دارد که نحوه توزیع آن در سراسر بدن را کنترل می کند.

این مطالعه همچنین نشان داد که سلول‌هایی در هیپوتالاموس موش صحرایی که ممکن است ویتامین A را حس کنند در هیپوتالاموس انسان نیز وجود دارند.

دکتر Imoesi توضیح می دهد: «آنچه ما پیدا کردیم کاملاً جدید است. هیچ کس پیش از این حتی پیشنهاد نکرده بود که مغز ممکن است تعادل ویتامین را در بدن کنترل کند و این اولین مطالعه ای است که نقش “ویتامینواستاتیک” را برای هیپوتالاموس دخیل می کند.

نتایج ما نشان می دهد که عدم تعادل ویتامین A ممکن است تنها به دلیل مصرف نامنظم نباشد، اما ناهنجاری در عملکرد هیپوتالاموس به دلیل بیماری یا التهاب می تواند منجر به تامین ناکافی ویتامین A در بدن شود. بیماری هایی که هیپوتالاموس را تحت تاثیر قرار می دهند ممکن است برخی از علائم خود را به دلیل سطوح غیر طبیعی ویتامین A در بدن داشته باشند. اندازه گیری سطح ویتامین A در خون ممکن است سرنخی برای عملکرد طبیعی هیپوتالاموس باشد.

درک تنظیم تعادل ویتامین A در بدن با توجه به اینکه کمبود و بیش از حد آن هر دو برای سلامتی انسان مضر است، مهم است. در سراسر جهان تخمین زده می شود که 250 میلیون نفر دچار کمبود ویتامین A هستند، در حالی که 140 میلیون کودک پیش دبستانی و حدود 7.2 میلیون زن باردار دچار کمبود ویتامین A هستند. عملکرد طبیعی هیپوتالاموس ممکن است برای تعادل ویتامین A و کاهش چنین اثرات مضر ضروری باشد.

۲۳۳۲۱۷

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا