سلامت خانواده

کدام سنگ های تولد خاصیت درمانی دارند؟

فاخره بهبهانی: اگرچه استفاده از سنگ در منابع مختلف پزشکی و روایی توصیه شده است، اما مواردی که در عناوین مختلف در مورد سنگ تولد و سایر سنگ ها با ادعای اثرات شفابخش عجیب بیان می شود، عمدتاً تبلیغاتی بوده و مبنای علمی و استنادی خاصی دارد. وجود ندارد و نکته قابل توجه این است که اکثر این سنگ ها اصل نیستند و اغلب از چین وارد می شوند و بیشتر پلاستیکی و مصنوعی هستند.

دکتر محمدعلی زارعیان پزشک و متخصص طب سنتی در گفتگو با خبرآنلاین می گوید: در حال حاضر سنگ درمانی زیرمجموعه انرژی درمانی محسوب می شود و مطالب آن عمدتاً برگرفته از منابع طب سنتی چینی آیورودا است. پزشکی، طب بومی آمریکا و سایر مکاتب پزشکی سنتی و بومی هستند و بیشتر این موضوعات با استفاده از ادبیات متعارف در طب چینی و بر اساس تأثیر سنگ ها بر چاکراها (مراکز انرژی بدن) بیان می شود.

روش های درمان سنگ

لازم است بدانید که در زمینه سنگ درمانی در منابع پزشکی نوین کار علمی صحیح و مقاله معتبری وجود ندارد و تنها یک مقاله در خصوص مطالعه علمی سنگ درمانی انجام شده است که آن هم مربوط به سال های گذشته است. در حال حاضر روش های مختلفی برای استفاده از سنگ برای درمان رایج شده است که از جمله می توان به ماساژ سنگ داغ در گروه ماساژهای شرقی، استفاده از سنگ بر روی چاکراهای انرژی، استفاده از نور ساطع شده از سنگ ها برای تسریع روند درمان بیماران و استفاده از ویبره اشاره کرد. سنگ های مختلف در تماس با برق اما همانطور که در منابع اینترنتی در مورد خواص سنگ های تزئینی و سنگ های ماه تولد گفته می شود و فروشندگان این سنگ ها در مورد اثرات درمانی و درمانی اختلالات روحی و روانی چه ادعایی دارند. ، هیچ مطلب علمی معتبری وجود ندارد و روش های درمانی ذکر شده با سنگ روش درمانی مستقلی محسوب نمی شود و اقدامی در کنار سایر اقدامات مختلف برای حفظ سلامت و درمان بیماری ها می باشد.

۴۷۲۳۲

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا