بارداری

کدام زنان پسرزا هستند؟ – سلامت جو

به گزارش سلامت جو به نقل از برترین ها، تاثیر غذا در تعیین جنسیت جنین نقش بسزایی دارد تا جایی که متخصصان طب نوین و طب سنتی توصیه های غذایی زیادی برای پسر یا دختر شدن دارند.

متخصصان طب سنتی به این نتیجه رسیده اند که: تعیین جنسیت جنین بستگی به نوع لقاح و ترکیب گامت جنسی زنانه x با گامت جنسی مردانه x یا y شامل دو نوع xx (دختر) و xy دارد. (پسر). باید شرایطی فراهم شود تا بر نوع لقاح تاثیر بگذارد.

یکی از عوامل مهمی که می تواند در این زمینه نقش موثری داشته باشد نوع تغذیه مادر است و زنانی که تغذیه بهتری دارند احتمال پسردار شدن بیشتر است.

رژیم تعیین جنسیت و زنان باردار

بر اساس مطالعات انجام شده نقش تغذیه در تعیین جنسیت جنین 80-75 درصد ثابت شده است و زنانی که قصد بارداری دارند باید از دو ماه قبل از بارداری رژیم غذایی خود را شروع کنند. رژیم غذایی محیط داخلی و رحم را تغییر می دهد و تمایل غشای “بیضی” را به اسپرم هایی با محتوای جنسی خاص تغییر می دهد.

از نظر طب قدیم خوردن برخی غذاها مانند کاهو، توت فرنگی، خرما، هل، زعفران و… در دوران بارداری پسر و مصرف ماست ترش و تخم مرغ باعث دختری می شود. تغذیه نقش موثری در جنسیت جنین دارد زیرا غذا با pH رحم رابطه مستقیم دارد. غذاهای حاوی کلسیم و منیزیم باعث کاهش PH رحم و کاهش احتمال بچه دار شدن پسر می شود.

غذاهای حاوی سدیم و پتاسیم با افزایش PH رحم نقش موثری در تولد نوزاد پسر دارند. استفاده از رژیم غذایی تا حد زیادی به مواد غذایی موجود در هر کشور بستگی دارد، اما هدف آن تغییر تعادل بین یون‌های سدیم، پتاسیم، منیزیم و کلسیم است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا