سلامت خانواده

کدام روغن های گیاهی خاصیت ضد التهابی و تسکین دهنده دارند؟

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، در دنیای مدرن امروزی، استرس، فشار کاری، مشکلات جسمی و بی ثباتی عاطفی به بخشی از زندگی افراد تبدیل شده است، ساعات طولانی کار، نوسانات هورمونی و حوادث آسیب زا می تواند بر سلامت روحی و جسمی افراد تأثیر بگذارد، اما طبیعت پیشنهاد می کند. برخی از روش‌های درمانی، به‌عنوان مثال، عصاره‌های گیاهی و روغن‌ها از قرن‌ها پیش به‌صورت موضعی یا به‌عنوان رایحه‌درمانی برای بهبود سلامت مورد استفاده قرار می‌گرفتند. در ادامه به معرفی و بررسی چند روغن برای بهبود سلامت می پردازیم:

روغن اسطوخودوس

روغن اسطوخودوس که به دلیل خواص تسکین دهنده و ضد التهابی خود شناخته شده است، به طور موثر سردرد، درد عضلانی و درد مفاصل را تسکین می دهد و رایحه تسکین دهنده اسطوخودوس استرس، اضطراب و بی خوابی را کاهش می دهد و باعث آرامش می شود.

روغن نعناع فلفلی

روغن نعناع دارای اثرات خنک کننده و ضد درد برای سردرد است تنشهمچنین برای میگرن و دردهای عضلانی بسیار مفید است، علاوه بر این رایحه نشاط آور نعناع باعث افزایش تمرکز و کاهش خستگی ذهنی می شود.

روغن اکالیپتوس

روغن اکالیپتوس به دلیل خاصیت پاک کنندگی بسیار ارزشمند است و برای تسکین درد، کاهش التهاب و تسکین بیماری های تنفسی مانند آسم و برونشیت بسیار مفید است و عطر اکالیپتوس باعث کاهش خستگی ذهنی می شود.

روغن بابونه

روغن بابونه دارای خواص ضد التهابی و ضد درد است و برای آرتروز و دردهای عضلانی موثر است. بابونه به خاطر اثرات آرامش بخشش شناخته شده است و استرس و اضطراب را کاهش می دهد و کیفیت خواب را بهبود می بخشد.

روغن کندر

روغن کندر به کاهش درد عضلانی کمک می کند و همچنین ممکن است علائم آرتریت را کاهش دهد، عطر آن تأثیر مثبتی بر ذهن دارد و استرس را کاهش می دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا