بهداشت و درمان

کتک خوردن نیروهای اورژانس در مأموریت‌های تهران

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت (تابنا)، جعفر میادفر در یک برنامه تلویزیونی گفت: سه رکن اساسی می توانند کار اورژانس را با هم شروع کنند که شامل نیروی انسانی و نیروی انسانی است، دوم تدارکات آمبولانس و تجهیزات آن و سوم زیرساخت است. که به هر حال سیستم های ارتباطی ماست.

وی با عنوان این مطلب که بزرگترین چالش اورژانس کشور آمبولانس است، افزود: ناوگان اورژانس کشور فرسوده است.

میادفر با اشاره به حضور 5500 آمبولانس در ناوگان اورژانس کشور گفت: نزدیک به 3000 آمبولانس ما بالای 15 تا 16 سال عمر دارند.

وی در خصوص عمر مفید آمبولانس گفت: عمر آمبولانس ها در کشورهای خوب مالی معمولا بین 5 تا 7 سال است در حالی که عمر آمبولانس های ما از 15 سال گذشته است.

میادفر ادامه داد: در این دو سه سال تلاش زیادی کرده ایم و از 3 هزار دستگاه آمبولانس فرسوده تقریباً 600 دستگاه را جبران کرده ایم اما با شرایط نسبتا مطلوب فاصله داریم.

وی افزود: یک اتفاقی که در بودجه 1403 افتاد، هم دولت و هم اعضای شورای اسلامی کمک کردند، مصوبه ای در بودجه 1403 داریم که یک درصد از فروش خودرو و موتور سیکلت در اختیار سازمان اورژانس قرار می گیرد. و هلال احمر برای تقویت لجستیک». اگر در این ایام این تخصیص را به ما بدهند، کار مرحله دوم خرید را شروع می کنیم.

میادفر با اشاره به وضعیت متفاوت کلانشهر تهران در زمینه ماموریت های اورژانسی گفت: حتی اگر در هر خیابان تهران آمبولانس بگذاریم باز هم به دلیل ترافیک دیر می رسیم.

رئیس سازمان اورژانس کشور افزود: گاهی همکاران ما به دلیل دیر رسیدن به ماموریت توسط خانواده بیمار مورد ضرب و شتم قرار می گیرند. در صورتی که همکاران ما مقصر نیستند اما مشکل ترافیک و کمبود آمبولانس وجود دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا