سلامت خانواده

کاهش 5 درصدی قیمت خودروهای داخلی/ اکثر خودروها در حال حاضر مشتری ندارند

اقتصاد آنلاین – فاطمه جوادی: اسد کرمی رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران در خصوص وضعیت بازار خودرو به خبرنگار اختاز آنلاین گفت: بازار خودرو همچنان در رکود به سر می برد اما با نوسانات قیمت ارز که کاهش یافته و دلار کاهش یافته است. به 57 هزار تومان رسید، قیمت خودروهای داخلی 5 شد 6 درصد افت داشته است.

کرمی در خصوص تاثیر اتفاقات اخیر بر بازار خودرو گفت: نه تصادف اخیر رئیس جمهور و نه واردات تاثیری بر بازار خودرو نداشته است، تنها نوسانات دلار باعث کاهش جزئی قیمت خودروهای داخلی در چند سال گذشته شده است. روزها.

وی افزود: خودروهایی که در بازار پرطرفدار هستند مانند 206 و پرشیا در بازار خودرو بیشتر خود را نشان می دهند و نوسانات سریع قیمت آنها را تحت تاثیر قرار می دهد.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران در پاسخ به این سوال که آیا خرید و فروش در بازار انجام می شود، به خبرنگار اختاز آنلاین گفت: خودرو اصلا مشتری ندارد و این موضوع به این روزها مربوط نمی شود زیرا شب عید و قبل از آن بازار خودرو واقعاً قفل است و خرید و فروش انجام نمی شود.

کرمی بیان کرد: بازار باید ثباتی داشته باشد تا مردم بدانند اگر بخواهند خرید کنند فردا حرف جدیدی زده نمی شود تا قیمت ها کاهش پیدا کند و متضرر شوند.

وی تصریح کرد: وقتی همه چیز سر جای خودش باشد و روال عادی داشته باشد، کم کم بازار وضعیت خود را حفظ می کند، اما اگر قرار باشد وزارت حریم حرفی بزند و دلار مدام در نوسان باشد، بازار بی ثبات می شود.

به گفته رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران، هیچ نشانه ای از رونق احتمالی در بازار خودرو دیده نمی شود.

کرمی می گوید: تمام نمایشگاه های خودرو که مجوز دارند و با خیال راحت کار می کنند به این وضعیت معترض هستند، زیرا حتی هزینه ایاب و ذهاب و کارگران را دریافت نکرده اند.

این مقام صنفی درباره تاثیر خودروهای وارداتی بر بازار نیز گفت: خودروهایی که وارد می شوند از نظر تعداد محدود و کم آپشن هستند و قیمت این خودروها بالاتر از قیمتی است که قرار بوده باشد و من نمی دانم. فکر نمی کنم آنها بر روند بازار خودرو تاثیر بگذارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا