اخبار سلامت

کاهش 200000موردی غربالگری/ ناهنجاری های جنین افزایش نیافت

به گزارش خبرنگار اجتماعی سلامت جو ، صابر جباری امروز در نشست خبری وزارت بهداشت به مناسبت هفته ملی جمعیت در خصوص نرخ باروری کشور اظهار داشت: در چند سال اخیر سرشماری دقیقی برای جمعیت کشور انجام نشده است. نرخ باروری را به طور دقیق محاسبه کنید، اما طبق بررسی های وزارت بهداشت، نرخ باروری 1.6 است. چیز زیادی تغییر نکرده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا پس از اجرای قانون جوانی جمعیت و استانداردسازی غربالگری جنین، ثبت ناهنجاری های جنینی افزایش یافته است؟ وی گفت: پس از اجرای قانون جمعیت جوانان 200 هزار غربالگری ناهنجاری های جنینی کاهش یافته است اما افزایشی در ناهنجاری های جنینی نداشته ایم. ما شاهد افزایش بیماری ها مطابق با غربالگری ژنتیکی نبوده ایم.

وی با بیان اینکه برخی از بیماری های نوزادان را ناهنجاری های جنینی می نامند، افزود: به منظور کاهش فشار روانی مادر به دانشگاه های علوم پزشکی اعلام کردیم که به جای عبارت «ناهنجاری های مادرزادی»، «ناهنجاری های هنگام تولد» استفاده شود. باید استفاده شود.

بر اساس برنامه هفتم توسعه، وزارت بهداشت موظف به تدوین آیین نامه انجماد تخمک برای دختران زیر 30 سال مجرد شده است. این موضوع برای برخی گروه ها از جمله افرادی که سرطان دارند و تحت شیمی درمانی هستند و ممکن است در آینده نتوانند بچه دار شوند قابل انجام است و هزینه های آن باید تحت پوشش بیمه قرار گیرد تا افرادی که در شرایط خاص جسمی قرار دارند از مزایای آن بهره مند شوند. خدمات.

رئیس کانون جوانان وزارت بهداشت در پاسخ به سوال تسنیم مبنی بر اینکه طرح صدور کارنامه جوانان برای بیمارستان ها با هدف کاهش تعداد جراحی های سزارین و وضعیت کارنامه جوانان در چه وضعیتی است. بیمارستان های تهران؟ وی بیان کرد: رکورد جوانی جمعیت از جمله اقدامات وزارت بهداشت بود. اقدامات بیمارستان ها در این گزارش ها در 8 محور بررسی شده است. نتایج گزارش ها نهایی شده و به زودی دانشگاه های برتر در زمینه رشد جمعیت معرفی خواهند شد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا