کاهش چشمگیر ورود توریستی در کشور پس از جنگ – آژانس خبری مهر | اخبار ایرانی و جهانی

به گفته مهر ، Anoushirvan Mohseni Bandpi ، معاون گردشگری در وزارت میراث فرهنگی ، این یکشنبه 5 سپتامبر در یک کنفرانس خبری گردشگری بهداشتی شرکت کرد و گفت که ارائه خدمات گردشگری بهداشتی باید از لحظه ورود به بیمار تا پایان درمان با دستور و هماهنگی باشد. کانون این خدمات در بیمارستان ها و مراکز پزشکی واقع شده است. وزارت امور خارجه همچنین برای فعال کردن ظرفیت های بین المللی با همکاری وزارت میراث فرهنگی و تعیین گردشگری بهداشتی برای کشورهای هدف منصوب شده است. مشابه مشاوران فرهنگی و اقتصادی که در حال حاضر فعالیت می کنند.
Mohseni Bandpi اظهار داشت: با راه اندازی سیستم جامع گردشگری بهداشت ، تمام داده ها به صورت شفاف ثبت می شوند. از زمان ورود بیمار به نوع خدمات و وضعیت پس از پاکسازی. این شفافیت باعث افزایش اعتماد ، اعتباربخشی و برندسازی گردشگری سلامت ایران می شود و می تواند بازاریابی بین المللی را تغییر دهد. تقسیم وظایف در زمینه تبلیغات ، بازاریابی و پذیرش در بیماران خارجی نیز به طور کامل مشخص شده است و سیستم جدید بستری را برای پیگیری شفاف و مستند فراهم می کند.
وی ادامه داد: طبق آمار ، در ماه آوریل ، تعداد گردشگران به ایران نسبت به مدت مشابه سال گذشته 4.9 درصد افزایش یافته است. این روند در ماه مه با افزایش 3.5 درصدی ادامه یافت ، اما همزمان با بحران ها و جنگ های منطقه ای ، کاهش شدید وجود داشت. در ماه ژوئن ، در ماه ژوئن ، 2 درصد کاهش ، 2 ٪ و 2 ٪ آگوست. پیش بینی می شود این آمار در ماه سپتامبر به صفر برسد.
وی افزود: بازگشت صنعت گردشگری به حالت عادی ، برخلاف سایر بخش های اقتصادی ، یک روند زمان بندی زمان است و حداقل شش تا هفت ماه طول می کشد. با این حال ، دو حوزه زیارت و سلامتی در بحران کمترین میزان آسیب پذیری را دارند. به عنوان مثال ، سه تا چهار هزار نفر فقط برای دریافت خدمات پزشکی روزانه فقط در منطقه آروند آبادان وارد کشور می شوند.
Mohseni Bandpi تأکید کرد که انسجام داده ها ، برندسازی ، بازاریابی بین المللی و تقویت آژانس های ایران در کشورهای هدف می تواند راه را برای توسعه گردشگری بهداشت هموار کند. در کنار گردشگری زیارتی ، این منطقه از ظرفیت ویژه ای برای ارز و تحکیم موقعیت ایران در بازار منطقه ای و جهانی برخوردار است.
Mohsen Bandpi گفت: با وجود نیاز به ارائه اوقات فراغت برای شهروندان و ایجاد فرصتی برای تجدید ، دو دهه گذشته نشان می دهد که کشور ما از نظر امنیت و تصویر بین المللی پایدار نبوده است. به عنوان مثال ، در سال 2 ، حدود 1 میلیون و 6000 گردشگر وارد ایران شدند ، در حالی که در همان سال شیوع کرونا ، یک تصادف برای یک تبعه آذربایجان رخ داد و تنها 1 میلیون و 6000 گردشگر از آذربایجان به ایران سفر کردند. این آمار نشان می دهد که فقدان امنیت پایدار و تصویر منفی کشور تأثیر مستقیمی بر گردشگری داشته است.
Mohseni Bandpi گفت: در سال 2 ، تعداد گردشگران به ایران در 6 میلیون و 6000 ثبت شد ، اما بحران ها و جنگ های منطقه ای مانند جنگ 6 روزه تأثیر منفی بر جذب گردشگران گذاشت. از طرف دیگر ، ضعف تبلیغات گردشگری نیز یک عامل محدود بوده است. هزینه تبلیغات برای هر گردشگر در ایران حدود 2 سنت است ، در مقایسه با بیش از 5 دلار در Türkiye.
گروه گروه Mohseni گفت: رأی توسعه گردشگری باید توسط برخی از استراتژی های اساسی دنبال شود. اولین قدم ارتقاء موقعیت گردشگری در سیاست های کشور است. گردشگری علاوه بر نقش اقتصادی ، اشتغال ، ارز و ارتقاء سلامت ، ارزش های اجتماعی و فرهنگی را نیز به همراه دارد. ثبت نام کار Khoramabadi در استان لورستان به عنوان بیست و یکمین اثر جهانی یونسکو نمونه ای از ظرفیت هویت گردشگری است که هیجان را در منطقه ایجاد کرده است.
وی همچنین اظهار داشت: سازمان بهداشت جهانی همچنین به دلیل ظرفیت های طبیعی ، بهداشت ، اکوتوریسم و میراث فرهنگی ، ایران را در لیست 5 کشور برتر توریستی جهان قرار داده است ، این شناخت جهانی فرصتی مناسب برای توسعه بهداشت و گردشگری پایدار در کشور فراهم می کند.
گروه Mohseni Pay اذعان کرد: ایران میزبان جلسات مهم گردشگری کشورهای عضو در حمدان و تهران بوده است و از این رویدادها بسیار استقبال شده است. ظرفیت های این کشور در زمینه گردشگری پایدار شهری ، اثرات طبیعی و فرهنگی ، بهداشت دندان ، پیوند کبد و درمان ناباروری موضع ایران را در بین پنج کشور برتر جهان تثبیت کرده است. این اقدامات و توسعه زیرساخت ها می تواند نقش مهمی در جذب گردشگران بین المللی و معرفی قابلیت های واقعی ایران داشته باشد. ادامه این برنامه ها و تبلیغات هدفمند یک استراتژی کلیدی برای ارتقاء موقعیت ایران در گردشگری جهانی است.