سلامت خانواده

کاهش وزن را با این ۷ روش تجربه کنید

به گزارش خبرآنلاین، برای رهایی از اضافه وزن که این روزها به یک معضل سلامتی در همه جوامع و به ویژه کشورمان تبدیل شده است، بهبود متابولیسم یا بهینه سازی متابولیسم بدن راه حل کلیدی و اصلی است. اما افزایش متابولیسم فقط مصرف قرص یا نوشیدن یک برند خاص از چای سبز نیست.

همشهری آنلاین در گزارشی نوشت: هر فردی با بهبود متابولیسم خود به راحتی می تواند به اهداف سلامتی خود دست یابد. و در انجام این کار، بدن باید احساس برافراشتگی کند. متابولیسم بهبود یافته به راحتی در دسترس است، مزایای آن عبارتند از داشتن انرژی بیشتر در طول روز و سوزاندن کالری موثرتر، و آسان‌تر کردن حفظ یا کاهش وزن.

به گزارش تایمز آو ایندیا، سوخت و ساز بدن شما مانند یک کارخانه غول پیکر است که دائما در حال کار است و مواد خام (غذا) را می گیرد و آنها را به انرژی (سوخت) و مواد سازنده مفید برای بدن شما تبدیل می کند. مولکول های غذا مانند کربوهیدرات ها، چربی ها و پروتئین ها را به اشکال ساده تر تجزیه می کند تا سلول های شما بتوانند از آنها به عنوان انرژی فوری استفاده کنند. این انرژی همان چیزی است که به اندام های شما نیرو می دهد، ماهیچه های شما را حرکت می دهد و به تفکر در مغز شما نیرو می دهد.

بهبود متابولیسم با تنظیم وزن و حمایت از عملکرد بدن نقش مهمی در سلامت کلی ایفا می کند. متابولیسم سریعتر به جذب موثر مواد مغذی، هضم و ترمیم سلولی، ارتقاء سطح بهینه انرژی و عملکرد سیستم ایمنی کمک می کند. اولویت بندی متابولیسم، مدیریت بهتر وزن و سرزندگی کلی را تضمین می کند. این مقاله به هفت راه طبیعی برای افزایش متابولیسم اشاره می کند.

خوب بخوابید: کمبود خواب مزمن می تواند بر هورمون هایی که متابولیسم را تنظیم می کنند تأثیر منفی بگذارد. مطالعه ای که توسط محققان دانشگاه شیکاگو انجام شد نشان داد که کمبود خواب حساسیت به انسولین را تا 30 درصد کاهش می دهد و مانع از توانایی بدن برای پردازش قند از غذا می شود. مطالعه دیگری نشان می دهد که محدودیت مزمن خواب باعث کاهش تولید لپتین (هورمون “من سیر هستم”) در بدن و افزایش گرلین (هورمون “من گرسنه هستم”) می شود که به طور بالقوه منجر به پرخوری می شود. برای داشتن خوابی خوب باید 7 تا 8 ساعت در شب بخوابید.

پروتئین را در اولویت قرار دهید: از پروتئین در وعده های غذایی و میان وعده ها استفاده کنید. پروتئین اثر حرارتی بالاتری نسبت به غذا دارد، به این معنی که بدن شما کالری بیشتری را با هضم آن می سوزاند. همچنین به ساخت و حفظ توده عضلانی کمک می کند. محققان دانشگاه پوردو مطالعه‌ای را دریافتند که نشان می‌دهد رژیم غذایی با پروتئین بالا باعث افزایش متابولیسم روزانه در مقایسه با رژیم غذایی پر کربوهیدرات می‌شود.

وعده های غذایی را حذف نکنید: حذف وعده های غذایی متابولیسم را مختل می کند. مطالعه‌ای در مرکز پزشکی دانشگاه تگزاس نشان داد شرکت‌کنندگانی که سه وعده غذایی در روز می‌خورند، کالری بیشتری نسبت به افرادی که به‌طور پراکنده در طول روز غذا می‌خورند، می‌سوزانند. اگرچه بسیاری از اینستاگرامرها به این می بالند که چگونه وعده های غذایی خود را حذف کرده اند، اما در واقع می تواند متابولیسم شما را کاهش دهد. ۳ وعده غذایی متعادل و ۲ تا ۳ میان وعده سالم را در طول روز هدف قرار دهید. این سطح قند خون شما را ثابت نگه می دارد و از رفتن بدن به حالت گرسنگی جلوگیری می کند.

سوخت و ساز بدن خود را با میوه ها و سبزیجات افزایش دهید: میوه ها مملو از ویتامین ها، مواد معدنی و فیبر هستند که همگی برای عملکرد مطلوب متابولیسم ضروری هستند. فیبر به ویژه به تنظیم هضم و جذب مواد مغذی کمک می کند. فیبر موجود در میوه ها و سبزیجات به هضم و جذب مواد مغذی کمک می کند. مطالعه ای که توسط محققان کلینیک مایو انجام شد نشان می دهد که رژیم غذایی با فیبر بالا می تواند سلامت متابولیک و مدیریت وزن را بهبود بخشد. علاوه بر فیبر، میوه ها و سبزیجات سرشار از آنتی اکسیدان هستند که می تواند مزایای بیشتری را به همراه داشته باشد.

از چربی های سالم نترسید: ظاهراً یک مطالعه منتشر شده در مجله بین المللی چاقی نشان داد افرادی که چربی های سالم مصرف می کنند برای مدت طولانی تری احساس سیری می کنند و به طور بالقوه کالری دریافتی خود را کاهش می دهند. چربی های رژیمی، به ویژه چربی های غیراشباع مانند آنهایی که در آجیل، دانه ها و آووکادو یافت می شوند، در تنظیم هورمون ها و سیری نقش دارند. گنجاندن چربی های سالم در رژیم غذایی می تواند به شما کمک کند برای مدت طولانی تری احساس سیری کنید و به طور بالقوه اشتهای شما را کاهش دهد. چربی های سالم مانند آجیل و آووکادو از تنظیم هورمونی و سیری حمایت می کنند.

هیدراته بمانید: کم آبی بدن می تواند متابولیسم شما را کند کند. بررسی تحقیقاتی در مجله موسسه ملی سلامت نشان می دهد که مصرف آب می تواند متابولیسم را تا 30 درصد افزایش دهد. آب برای تمام عملکردهای بدن از جمله متابولیسم ضروری است. کم آبی می تواند فرآیندهای متابولیک را کند کند. سعی کنید در طول روز آب کافی بنوشید.

بدن خود را حرکت دهید: فعالیت بدنی منظم، به ویژه تمرینات قدرتی، توده عضلانی می سازد. فعالیت بدنی منظم، به ویژه تمرینات قدرتی، توده عضلانی می سازد که متابولیسم را حتی در حالت استراحت افزایش می دهد. در حالت ایده آل، ترکیبی از تمرینات قلبی و قدرتی در برنامه هفتگی افراد توصیه می شود.

۲۳۳۲۳۳

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا