سلامت خانواده

کاهش وزن بدون دردسر در خواب با این چهار روش

به گزارش خبرآنلاین، دیر خوابیدن و کم خوابی باعث چاقی می شود. هنگامی که ریتم شبانه روزی مختل می شود، بدن هورمون گرلین بیشتری ترشح می کند. این هورمون اشتها را افزایش می دهد و باعث پرخوری و در نهایت اضافه وزن می شود.

می توانید با انجام چند کار ساده قبل از خواب (که در این مقاله به آن پرداخته شده است) روند کاهش وزن را تسریع کنید.

1) قبل از خواب نوشیدنی نخورید

قبل از خواب، مایعات را به حداقل برسانید. در غیر این صورت با اختلال خواب و افزایش مصرف کالری مواجه خواهید شد. معمولا کالری مایعات دست کم گرفته می شود، اما باید به کالری مایعاتی که مصرف می کنید توجه بیشتری داشته باشید. اگر قبل از خواب نوشیدنی بنوشید، بدن شما نمی تواند به درستی کالری بسوزاند.

2) تلویزیون را خاموش کنید!

آیا می دانستید افراد لاغر کمتر تلویزیون تماشا می کنند؟ مطالعات اخیر نشان می دهد که تماشای تلویزیون هر دو ساعت یکبار خطر ابتلا به دیابت را 20 درصد، بیماری قلبی را تا 15 درصد و مرگ زودرس را تا 13 درصد افزایش می دهد.

3) اجتناب از وسایل الکترونیکی

یافته ها نشان می دهد که هر چه وسایل الکترونیکی در اتاق خواب بیشتر باشد، احتمال چاقی به خصوص در کودکان بیشتر می شود. برای محافظت از خود و فرزندتان در برابر چاقی بهتر است وسایل الکترونیکی مانند موبایل و تبلت را در جای دیگری بگذارید و به اتاق خواب نبرید.

4) نوشیدن چای

فالماس می گوید: «در مورد نوشیدن یک فنجان چای آرامش بخش حقیقتی وجود دارد و آن این است که مغز شما پس از نوشیدن چای آرام می شود و آرام می شود. [ به ریلکس‌شدن اعصاب و روان اشاره دارد]. چند نمونه از بهترین دمنوش هایی که می توان قبل از خواب نوشید عبارتند از: بابونه، نعناع، ​​اسطوخودوس، و گل همیشه بهار. که خاصیت آرام بخشی دارند.”

اگر این موارد را به خوبی رعایت کنید، خواهید دید که امکان کاهش وزن در خواب وجود دارد.

منبع: اینو بخور

۲۳۳۲۳۳

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا