سلامت خانواده

کاهش ورود تب دنگی به کشور / بندرلنگ آلوده ترین شهر ایران – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین فرشیدی اظهار داشت: گسترش ابزارهای ارتباط جمعی در ایجاد برخی معضلات و آسیب های فرهنگی و اجتماعی مرتبط با آن موثر است، به عنوان مثال هنوز کووید ۱۹ تمام نشده است، ما درگیر بیماری دیگری هستیم. البته کرونا یک بیماری ناشناخته بود. اما تب دانگ در گذشته وجود داشته و اکنون گسترش یافته است.

وی بیان کرد: مهمترین عامل در شیوع تب است دانگ در دنیا تغییرات اقلیمی وجود دارد و تغییر و افزایش دما باعث افزایش بیماری های عفونی مختلف شده است که یکی از آنها تب است. دانگ از طریق نیش پشه بود ایدز ناشی می شود

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه وجود پشه ایدز به دلیل جابجایی جمعیت و مبادلات تجاری بسیار بزرگ در نقاط مختلف جهان، بیش از پیش شده و همین امر باعث شیوع تب می شود. دانگ در همه کشورها بوده است، خاطرنشان کرد: طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی میزان تب است دانگ در سال 2023 در تمامی کشورهای جهان افزایش 2 برابری داشته و تعداد مرگ و میرهای ناشی از این بیماری نیز به همین میزان افزایش یافته است.

فرشیدی افزود: از سال گذشته و با توجه به افزایش بروز تب دانگ و مرگ و میر ناشی از این بیماری در کشورهای همسایه به ویژه همسایگان شرقی ایران، انتظار داشتیم در سال جاری مواردی از این بیماری در کشور داشته باشیم، اما به همه هموطنان عزیز این اطمینان را می دهیم که جای نگرانی و موارد وجود ندارد. گسترش نیافته اند. در چند استان کشور بسیار محدود بوده است.

وی تاکید کرد که از زمان شیوع تب دانگ تحقیقات گسترده ای با همکاری مشترک وزارت بهداشت و چند نهاد دیگر در خصوص شناسایی و کنترل این بیماری انجام شده است، وی گفت: خوشبختانه در این مدت مشکل خاص و حاد در این راستا هیچ نگرانی بابت شیوع این بیماری در کشور نداشته ایم.

معاون بهداشت وزارت بهداشت تصریح کرد: در حال حاضر آلوده ترین شهر ایران از نظر تب است. دانگ بندرلنگه در هرمزگان است اما آمار ابتلا به این بیماری افزایش نیافته و گرمای زیاد این منطقه عاملی برای کاهش تراکم پشه ها است. ایدز شده است.

فرشیدی اضافه کرد: در این مدت مراقبت‌ها و کنترل‌های مرزی خوبی داشتیم و باید به این نکته اشاره کرد که میزان ورود تب دنگی به کشور نسبت به ماه‌های گذشته کاهش چشمگیری داشته است و موارد افزایش یافته در 10 روز گذشته اردیبهشت دیگر تکرار نمی شود. این اتفاق نیفتاد.

وی خاطرنشان کرد: تنها یک خطر باقی مانده و آن کاهش دما با بارندگی های فصل پاییز است که می تواند آغازی برای افزایش مجدد تراکم پشه ها باشد. ایدز به، تاکید کرد: این خطر در مناطق آلوده به این پشه بیشتر است و به همین دلیل اقداماتی برای از بین بردن این پشه ها در این مناطق در نظر گرفته شده تا از ابتلای افراد به تب جلوگیری شود. دانگ انجام شده است.

معاون وزیر بهداشت گفت: از مردم می خواهیم در صورت مشاهده علائم مشکوک به تب خود را متوقف کنند دانگ مانند مراجعه فوری به پزشک برای جلوگیری از انتقال بیماری به دیگران ضمن درمان به موقع.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا