اخبار سلامت

کاهش میزان ورودی های مبتلا به تب دنگی به کشور

به گزارش گروه اجتماعی سلامت جو ، حسین فرشیدی اظهار داشت: گسترش ابزارهای ارتباط جمعی در ایجاد برخی معضلات و آسیب های فرهنگی و اجتماعی مرتبط با آن موثر است، به عنوان مثال هنوز کووید 19 تمام نشده است، ما درگیر هستیم. البته در یک بیماری دیگر، کرونا یک بیماری ناشناخته است. اما در گذشته تب دنگی وجود داشت و اکنون گسترش یافته است.

وی تصریح کرد: مهم ترین عامل شیوع تب دنگی در جهان تغییرات اقلیمی است و تغییر و افزایش دما منجر به افزایش انواع بیماری های عفونی شده که یکی از آنها تب دنگی است که ناشی از گزش است. از پشه آئدس

معاون بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: آمار ورود تب دنگی به کشور نسبت به ماه های قبل کاهش چشمگیری داشته و افزایش 10 روز پایانی اردیبهشت ماه دیگر تکرار نشد.

معاون بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: وجود پشه آئدس به دلیل جابجایی جمعیت و مبادلات تجاری گسترده در نقاط مختلف جهان بیش از پیش افزایش یافته است و این امر باعث شیوع بیماری تب دنگی در همه کشورها شده است. . کردی: بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، ابتلا به تب دنگی در سال 2023 در تمام کشورهای جهان دو برابر افزایش یافته و تعداد مرگ و میر ناشی از این بیماری نیز به همین میزان افزایش یافته است.

فرشیدی افزود: از سال گذشته با توجه به افزایش تب دنگی و مرگ و میر ناشی از این بیماری در کشورهای همسایه به ویژه همسایگان شرقی ایران، انتظار داشتیم امسال مواردی از این بیماری در کشور داشته باشیم اما به همه هموطنان.” به شما دوستان عزیز این اطمینان را می دهیم که جای نگرانی وجود ندارد و شیوع بیماری در چندین استان کشور بسیار محدود بوده است.

وی با تاکید بر اینکه از زمان شیوع تب دنگی تحقیقات گسترده ای با همکاری مشترک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و چند نهاد دیگر در خصوص شناسایی و کنترل این بیماری انجام شده است، گفت: خوشبختانه در این مدت یک مشکل خاص و حاد در این زمینه وجود دارد.» از شیوع این بیماری در کشور نداشتیم و جای نگرانی نیست.

فرشیدی افزود: در این مدت مراقبت ها و کنترل های مرزی خوبی داشتیم و باید به این نکته اشاره کرد که میزان ورود تب دنگی به کشور نسبت به ماه های گذشته کاهش چشمگیری داشته است و موارد افزایش یافته در 10 روز گذشته اردیبهشت دیگر تکرار نمی شود. این اتفاق نیفتاد.

وی خاطرنشان کرد: تنها یک خطر باقی مانده است و آن کاهش دما همراه با بارندگی های فصل پاییز است که می تواند سرآغازی برای افزایش مجدد تراکم پشه آئدس باشد. برای این مناطق مقدماتی برای از بین بردن این پشه ها فراهم شده تا از ابتلای مردم به تب دنگی جلوگیری شود.

معاون بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: از مردم تقاضا داریم در صورت مشاهده علائم مشکوک مانند تب دنگی سریعا به پزشک مراجعه کنند تا به موقع درمان شوند و از انتقال بیماری به دیگران جلوگیری شود.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا