سلامت خانواده

کاهش میزان بی تحرکی با پیری سالم همراه است – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

سلامت جو به نقل از دارو Net، این مطالعه داده های 20 ساله را در مورد بیش از 45000 نفر که در مطالعه سلامت پرستاران شرکت کرده بودند مورد بررسی قرار داد. همه آنها در سال 1992 حداقل 50 سال سن داشتند و در زمان ورود به مطالعه هیچ بیماری مزمنی نداشتند.

محققان عادات سبک زندگی مانند مدت زمان صرف شده برای نشستن در محل کار، در خانه، و تماشای تلویزیون و همچنین ساعت‌هایی که در خانه یا محل کار ایستاده یا راه می‌روند را بررسی کردند. همه این داده ها با اطلاعاتی در مورد میزان سلامتی آنها در طول زمان مقایسه شد.

اما تعریف «پیری سالم» چیست؟ به گفته تیم دانشگاه هاروارد، پیری سالم به معنای زندگی تا 70 سالگی، نداشتن بیماری مزمن عمده، نداشتن حافظه ضعیف و به طور کلی داشتن سلامت جسمی و روانی است.

محققان دریافتند که یک فعالیت – تماشای تلویزیون در حالت نشسته – ناسالم به نظر می رسد.

تیمی به رهبری Dr.مولین وانگ“، در این بار او می گوید: «زمان تماشای تلویزیون متناوب با فعالیت بدنی سبک، فعالیت بدنی متوسط ​​تا شدید یا خواب». [در شرکت‌کنندگانی که خواب ناکافی داشتند] “این با شانس بهتر پیری سالم همراه بود.”

به طور خاص، جایگزینی هر ساعت در روز تماشای بی تحرک تلویزیون با فعالیت بدنی “سبک” در خانه (یعنی انجام کارهای معمول خانه) شانس زندگی سالم تا 70 سالگی یا بیشتر را 8 درصد افزایش می دهد.

این مطالعه نشان داد که اگر همان تعداد ساعت تماشای تلویزیون با فعالیت بدنی «مثلاً شدید» (مثلاً ورزش) جایگزین شود، احتمال پیری سالم تا 28 درصد افزایش می‌یابد.

حتی افرادی که کمتر از هفت ساعت توصیه شده در شب می خوابند، اگر به جای تماشای تلویزیون، هر روز یک ساعت بیشتر بخوابند، از پیری سالم بهره مند می شوند.

به گفته محققان، ورزش به هر شکلی می تواند تفاوت ایجاد کند و راهی باورنکردنی برای کاهش خطرات قلبی عروقی و فشار خون است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا