سلامت خانواده

کاهش فشار خون و بیماری های قلبی با کمک این غذاها

به گزارش آنلاین، نتایج این کارآزمایی نشان داد افرادی که دو تا چهار فنجان میوه و سبزیجات را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه می کردند، فشار خون کمتری داشتند و خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دادند و همچنین سلامت کلیه ها را بهبود می بخشیدند.

منیندر کالون، نویسنده ارشد تیم تحقیقاتی و دانشیار دانشگاه تگزاس در آستین گفت: «این از توصیه ما مبنی بر اینکه میوه‌ها و سبزیجات باید درمان اولیه برای بیماران مبتلا به فشار خون بالا باشد، حمایت می‌کند. ما به هر سه هدف سلامت کلیه، کاهش فشار خون و کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی با میوه ها و سبزیجات دست پیدا می کنیم.»

به گفته محققان، پزشکان ابتدا باید از مردم بخواهند که میوه ها و سبزیجات بیشتری قبل از شروع داروهای فشار خون مصرف کنند.

دونالد وسون، محقق ارشد، دکتر و استاد طب داخلی در دانشگاه تگزاس توضیح داد: «مداخلات غذایی برای مدیریت بیماری مزمن اغلب توصیه نمی‌شوند و حتی کمتر اجرا می‌شوند، زیرا چالش‌های زیادی در وادار کردن بیماران به اجرای آن‌ها وجود دارد». با این حال، آنها موثر هستند و از کلیه و قلب محافظت می کنند.

وسون افزود: «ما باید تلاش‌های خود را افزایش دهیم تا آنها را در مدیریت بیمار بگنجانیم و به‌طور گسترده‌تر، رژیم‌های غذایی سالم را برای جمعیت‌هایی که در معرض خطر بیماری‌های کلیوی و قلبی عروقی هستند قابل دسترس‌تر کنیم».

وسون گفت: «این کارآزمایی بالینی بر اساس مطالعات قبلی انجام شده است که نشان می‌دهد رژیم‌های غذایی سرشار از پروتئین حیوانی باعث افزایش سطح اسید خون و سلامت کلیه‌ها می‌شود، زیرا این اندام بیش از حد کار می‌کند تا این اسیدها را از خون فیلتر کند.» او صدمه می بیند.»

او توضیح داد: «ما فرض کردیم که یکی از راه‌هایی که میوه‌ها و سبزیجات هم برای کلیه‌ها و هم برای قلب مفید هستند، این است که میزان اسید موجود در رژیم غذایی و در نتیجه میزان اسیدی را که کلیه‌ها باید دفع کنند، کاهش می‌دهند. می دهند.”

برای این کارآزمایی، محققان گروهی متشکل از 153 بیمار مبتلا به فشار خون بالا و سطح اسید خون بسیار بالا را به سه گروه تقسیم کردند.

یک گروه میوه و سبزیجات بیشتری مصرف کردند، گروهی دیگر روزانه دو قرص بی کربنات سدیم مصرف کردند و گروه سوم مراقبت های استاندارد را دنبال کردند.

گروه بی کربنات سدیم از سلامت کلیه بهتری نسبت به گروه کنترل برخوردار بود، اما از مزایای فشار خون و سلامت قلب گروه میوه و سبزیجات برخوردار نبود.

علاوه بر این، افرادی که میوه و سبزیجات بیشتری می‌خوردند، به دوز کمتری از داروهای فشار خون نیاز داشتند.

۲۳۳۲۱۷

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا