سلامت خانواده

کاهش زمان تولید دارو با هوش مصنوعی – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا زالیبا درباره عنوان این مقاله که هوش مصنوعی با حساسیت بالا می تواند به عنوان یک تصمیم گیرنده بالینی عمل کند، افزود: کارشناسان معتقدند حداکثر ظرفیت استفاده از هوش مصنوعی در تصمیم گیری های بالینی و قدرت تشخیصی و درمانی به مراحل دوم و سوم مشابه خودروهای خودران خواهد رسید. .

او، یادگیری ماشین، زبان ماشین و تبدیل آن به زبان و سیستم انسانی همراهی – مصاحبت از ابزارهای توسعه هوش مصنوعی در حوزه سلامت گفت: در حوزه دارویی از پنج هزار مالکولی که برای تبدیل شدن به یک دارو فقط پنج علامت گذاری شده است مولکول به تولید و در نهایت یکی از این اعداد می رسد مولکول وارد عرصه تخت می شود.

زالی وی ادامه داد: در حالی که این فرآیند در بازه زمانی 10 تا 13 ساله تکمیل می شود، نکته اینجاست که با کمک هوش مصنوعی 70 درصد از زمان تولید دارو کاسته می شود و کارآزمایی بالینی نیز در این فرآیند حذف می شود. برای همیشه، و روند 13 ساله خواهد بود سه سال کاهش می یابد.

وی با اشاره به اینکه تنها در ایالات متحده آمریکا با استفاده از هوش مصنوعی 1.6 میلیارد دلار صرفه جویی شده است، گفت: این موضوع به حوزه پزشکی ختم نمی شود و در تحقیقات بالینی کاربرد فراوانی دارد.

زالی وی ضمن ارائه توضیحاتی درباره پرستاران یا دستیاران بالینی با استفاده از ظرفیت های هوش مصنوعی، خستگی ناپذیر بودن، بهره مندی از سیستم صوتی و بررسی وضعیت بیمار را از جمله مزایای این رشته برشمرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی کاهش خطاهای پزشکی، افزایش کیفیت خدمات، کاهش هزینه های مراقبت، اثربخشی و تنوع بیشتر خدمات را از جمله مزایای هوش مصنوعی در سلامت برشمرد.

وی به دو رویداد مهم در حوزه پزشکی در سال های اخیر اشاره کرد و افزود: سفتی، سختی فیبروز بیماری ریوی هر ساله جان افراد زیادی را تهدید می کند، زیرا فرآیند تولید دارو برای این بیماری با کمک هوش مصنوعی طراحی و تولید می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: دومین اتفاق مهم در علوم پزشکی تولید داروهای سرطان است. ملانوما این یک نوع سرطان پوست است که اخیراً واکسن و داروی این بیماری با کمک هوش مصنوعی روانه بازار شده است.

زالی وی با اشاره به اینکه پزشکی شخصی سازی شده بدون استفاده از فناوری هوش مصنوعی راه به جایی نمی برد، ادامه داد: در آینده خبرهای خوبی در زمینه درمان بیماری های صعب العلاج به کمک هوش مصنوعی شنیده می شود.

پزشکی تقویت شده با استفاده از هوش مصنوعی مورد دیگری بود که رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به آن پرداخت و افزود: با کمک هوش مصنوعی و پرینترهای سه بعدی بین 1 تا 40 میلی متر نمونه هایی طراحی شده است که می تواند به عنوان یک رگ عمل کند.

زالی وی در خصوص وضعیت شغلی انسان با وجود هوش مصنوعی گفت: طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت تا سال 2030 به 18 تا 25 میلیون نفر بهورز نیاز داریم. این به این دلیل است که هوش مصنوعی مشاغل متوسط ​​را با حداقل مهارت ها جایگزین می کند.

وی ادامه داد: با ورود هوش مصنوعی میزان آسیب شغلی در مشاغل معادل از دست دادن شغل در دوران کرونا می شود.

زالی وی با بیان اینکه با ورود هوش مصنوعی سال های مختلفی را تجربه خواهیم کرد، افزود: بهره مندی از قابلیت های هوش مصنوعی یک ضرورت اجتناب ناپذیر در سال های آینده خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا