سلامت خانواده

کاهش خطر فیبریلاسیون دهلیزی بلافاصله پس از ترک سیگار – خبرگزاری مهر ایران و جهان

سلامت جو به نقل از سلامتی دکتر گرگوری مارکوس، نویسنده ارشد این مطالعه و متخصص قلب و عروق در دانشگاه: «یافته‌ها دلیل جدید قانع‌کننده‌ای ارائه می‌کنند تا به سیگاری‌های فعلی بگوییم که هنوز برای ترک دیر نیست، و سیگار کشیدن در گذشته به این معناست که شما سیگار می‌کشیدید». کالیفرنیا به The News Not گفت که شما باید از آن رنج ببرید فیبریلاسیون دهلیز می تبدیل شود”.

مارکوس گفت: «حتی برای افراد سیگاری فعلی و طولانی مدت فیبریلاسیون راهرو قابل اجتناب است.»

در عارضه فیبریلاسیون دهلیزها حفره های فوقانی قلب که دهلیز نامیده می شوند شروع به تپش نامنظم می کنند. این شرایط باعث تجمع خون و لخته شدن بالقوه در دهلیزها می شود و خطر سکته مغزی را در فرد افزایش می دهد.

مارکوس گفت: شواهد قوی وجود دارد که سیگار کشیدن خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد فیبریلاسیون فیبریلاسیون دهلیزی را افزایش می دهد، اما مزایای ترک سیگار کمتر قطعی است. ما می خواستیم تعیین کنیم که آیا ترک سیگار می تواند خطر ابتلا به این بیماری را کاهش دهد یا خیر فیبریلاسیون فیبریلاسیون دهلیزی را در افراد کاهش می دهد یا اینکه آیا خطر ثابت باقی می ماند.

برای پی بردن به این موضوع، آنها داده های بریتانیا را در مورد بیش از 146700 سیگاری فعلی یا سابق که سلامت آنها به مدت 12 سال پیگیری شده بود، بررسی کردند.

تیم تحقیقاتی احتمال انقباض را پیدا کردند فیبریلاسیون فیبریلاسیون دهلیزی در افراد سیگاری سابق (قبل از پیوستن به مطالعه) نسبت به سیگاری‌های فعلی 13% کمتر بود و اگر سیگاری در طول دوره مطالعه سیگار را ترک کرده بود، خطر ابتلا به این بیماری وجود داشت. فیبریلاسیون دهلیز در آنها به 18٪ کمتر از سیگاری های فعلی رسید.

مارکوس خاطرنشان کرد: این وضعیت احتمالاً گواهی بر قدرت کاهش ریسک است فیبریلاسیون دهلیز اندکی پس از خروج.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا