اخبار سلامت

کاهش تصادفات در جوانی جمعیت تأثیرگذار است

به گزارش گروه اجتماعی سلامت جو ، صابر جباری با اشاره به کاهش نرخ مرگ و میر کودکان زیر 5 سال در کشور از 135 به 15 در هر هزار کودک از قبل از انقلاب تاکنون، اظهار داشت: نرخ مرگ و میر نوزادان قبل از انقلاب. انقلاب 32 بود که به 8.2 در هزار تولد زنده رسیده است. در تمامی شاخص های مربوط به مرگ و میر کودکان در منطقه مدیترانه شرقی سازمان بهداشت جهانی وضعیت مطلوبی داریم.

وی ادامه داد: شایع ترین علت تولد نوزادان در کشور سندرم تنفسی ناشی از نارس بودن است. در محدوده سنی 1 تا 59 ماهگی، بیماری های عفونی، مسری و انگلی در دهه های گذشته باعث مرگ تعدادی از کودکان می شد، اما با توسعه خدمات و زیرساخت های بهداشتی، این بیماری ها تا حد زیادی محدود شده است و متاسفانه ، تصادفات و تصادفات جاده ای سالانه باعث مرگ تعداد قابل توجهی از کودکان می شود. فدای فرزندان و آینده سازان کشور می شود.

رئیس کانون جوانان جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت با بیان اینکه عوامل مختلفی در کنترل و کاهش تصادفات و تصادفات دخیل هستند، گفت: پلیس، وضعیت جاده ها و خودروها و عامل انسانی. والدین برای فرزندان بسیار مهم هستند.

به گفته جباری، کاهش تعداد کودکان قربانی تصادفات می تواند جوانان جامعه را نیز تحت تاثیر قرار دهد زیرا نوزادان به دنیا می آیند و رشد می کنند، اما متأسفانه بر اثر تصادف فرزندانی را از دست می دهیم.

وی تاکید کرد: زمانی که نوزادی تا پایان 5 سالگی به دنیا می آید حداقل 16 بار سلامتی او پایش و بررسی می شود و از امسال با توجه به نقش بالای حوادث و سوانح در مرگ کودکان برنامه ریزی شده است. آماده برای آموزش و بازآموزی احیای اولیه کودک. احیای کودکان در بیمارستان ها باید به خوبی انجام شود.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا