سلامت خانواده

کاندیدای عمل تغییر رنگ چشم چه کسانی هستند / هشدار به افراد سالم – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، سید هاشم نیروی دریاییاز جانب کراتوپیگمنتیشن وی از آن به عنوان عمل تغییر رنگ چشم یاد کرد و گفت: در این عمل رنگدانه به قرنیه چشم تزریق می شود و متأسفانه در فضای مجازی تبلیغات نادرستی در مورد این عمل انجام می شود که سالم است. مردم تشویق می شوند رنگ چشم خود را تغییر دهند.

وی با بیان اینکه عمل تغییر رنگ چشم برای افراد دارای چشم سالم توصیه نمی شود، تصریح کرد: این جراحی برای افراد سالم بدون عارضه نیست و هنوز پشتوانه علمی محکمی برای انجام این عمل برای افراد دارای چشم سالم وجود ندارد.

نیروی دریایی وی ادامه داد: از عوارض جراحی تغییر رنگ چشم برای افراد سالم می توان به احتمال التهاب چشم، عفونت قرنیه، آب مروارید، کاهش دید و حتی گاهی نیاز به پیوند قرنیه اشاره کرد. از طرفی اگر این افراد از آب مروارید رنج ببرند دید جراح برای انجام عمل بسیار محدود می شود و یا اگر این افراد در آینده دچار پارگی شبکیه شوند عمل جراحی آنها بسیار سخت می شود.

رئیس مرکز پایش و اعتباربخشی امور پزشکی وزارت بهداشت تاکید کرد: به افراد سالم توصیه می کنیم در صورت داشتن چشمان سالم از رنگ طبیعی و خدادادی چشمان خود بهره مند شوند و در عمل جراحی که انجام می شود زیاده روی نکنند. عوارض زیادی دارد و چشم سالم را به چشم معیوب تبدیل می کند.

نیروی دریایی وی در پاسخ به این سوال که عمل تغییر رنگ چشم برای چه افرادی توصیه می شود، گفت: کراتوپیگمنتیشن یا از عمل تغییر رنگ چشم برای افرادی استفاده می شود که رنگ چشم آنها قبلاً بر اثر ضربه، التهاب یا عفونت تغییر کرده است و رنگ یک چشم سفید و دیگری طبیعی است. چشم انجام شده است.

وی یادآور شد: در برخی بیماری های چشمی مانندآنیریدیا“و”آلبینیسمرنگ یک یا دو چشم غیرطبیعی می شود و برای بیماران ظاهری ناخوشایند دارد که با کراتوپیگمنتیشنرنگ چشم ها به حالت طبیعی تغییر می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا