بارداری

کارشناسان درباره تاثیر منفی گرمای شدید بر زنان باردار هشدار دادند

به گزارش سلامت جو به نقل از ایندیپندنت فارسی، در حالی که جهان پس از شکستن رکورد گرم ترین تابستان سال 2023 آغوش خود را برای گرمای تابستانی دیگر باز می کند، محققان از تاثیر شدت گرما بر افزایش نرخ زایمان زودرس خبر می دهند.

در یک مطالعه بزرگ چند نهادی در مورد ارتباط بین دمای بسیار بالا و بارداری، محققان 53 میلیون تولد را در 50 منطقه شهری ایالات متحده طی 25 سال، از سال 1993 تا 2017 بررسی کردند. شواهد نشان می دهد که میزان زایمان زودرس و تولد نوزادان نوزادان نارس در زنانی که به مدت 4 روز متوالی در معرض دمای بسیار بالا بوده اند کمی بیشتر است.

دکتر هوارد چانگ، نویسنده ارشد این تحقیق می گوید: تابستان گرمی خواهیم داشت و در آینده با توجه به تغییرات اقلیمی با امواج گرمای بسیار شدید مواجه خواهیم شد، این تحقیق نشان می دهد که افزایش دما باعث شده است. عواقب جدی تر برای نوزادان، زیرا نوزادان نارس کاملاً سالم نیستند و هزینه های اضافی برای ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی خواهند داشت.

بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، زایمان زودرس و تولد نوزاد در کمتر از 37 هفته از ابتدای بارداری یکی از دلایل اصلی مرگ و میر نوزادان است و ممکن است سلامت نوزادان را نیز با چالش‌های پایداری مواجه کند. بر اساس گزارش همین سازمان، نوزادانی که در هفته 37 تا 38 بارداری (Early-term) به دنیا می آیند نیز نسبت به نوزادانی که در هفته 39 تا 40 بارداری متولد می شوند، با مرگ و میر بیشتری روبرو هستند.

محققان دریافته‌اند که ۴ روز متوالی قرار گرفتن در معرض گرمای شدید منجر به افزایش ۲ درصدی احتمال زایمان زودرس و افزایش ۳ درصدی زایمان در هفته‌های ۳۷ و ۳۸ می‌شود. در این مطالعه 30 درصد از مادران کمتر از 25 سال، 58.3 درصد بین 25 تا 34 سال و 16.3 درصد 35 سال یا بیشتر از 35 سال سن داشتند. محققان داده ها را بین اکتبر 2022 و مارس 2023 در مرکز ملی آمار سلامت تجزیه و تحلیل کردند.

به گزارش ای بی سی نیوز، سرویس تغییرات آب و هوایی اروپا (کوپرنیک) در دسامبر 2023 اعلام کرد که جهان با گرم ترین سال ثبت شده روبرو شده است و جولای گذشته زمین گرم ترین 4 روز متوالی را ثبت کرد.

محققان توصیه می‌کنند در فصل گرم آب‌رسانی را جدی بگیرید و از فعالیت‌های غیرضروری خودداری کنید و اگر مشکل جسمی یا بیماری دارید به پزشک متخصص مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا