سلامت خانواده

چیدن قارچ از طبیعت؛ درست یا غلط؟

به گزارش خبرآنلاین، پزشک متخصص قارچ شناسی پزشکی نسبت به برداشت قارچ از طبیعت هشدار داد.

مهر در خبری نوشت: انسیه لطفعلی گفت: روش آزمایشی روش قابل اعتمادی برای شناسایی قارچ نیست و قارچ ها باید در محیط آزمایشگاهی شناسایی شوند.

وی با اشاره به اینکه بیش از 15 تا 16 هزار گونه قارچ در دنیا شناسایی شده است، افزود: از این تعداد حدود 1500 تا 2000 گونه قارچ خوراکی است.

لطف علی ادامه داد: 600 نوع قارچ در طبیعت وجود دارد که خواص دارویی دارند.

وی با اشاره به اینکه در فصل بارندگی که رطوبت کافی وجود دارد، قارچ های زیادی در دشت ها و مراتع رشد می کنند، افزود: امسال به دلیل بارندگی های شدید و افزایش رطوبت خاک، شرایط مناسبی برای رشد قارچ های وحشی در نقاط مختلف فراهم شده است. کشور است.

یکی از اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه همه ساله در اوایل بهار و پاییز مشاهده قارچ هایی که در محیط طبیعی به ویژه زیر درختان رشد می کنند و کاملاً شبیه قارچ های خوراکی هستند، توجه برخی را به خود جلب می کند. مردم، و گفتند: باید بدانید که همه انواع قارچ ها خوراکی نیستند، اما برخی از آنها سمی و خطرناک هستند تا جایی که خوردن چندین یا حتی یک قارچ سمی باعث از کار افتادن کبد، کلیه یا حتی مغز و در برخی از آنها می شود. موارد باعث مرگ کاربر می شود.

لطفعلی با بیان اینکه نمی توان سمی یا خوراکی بودن قارچ پرورش یافته را به صورت چشمی تشخیص داد، افزود: روش آزمایشی روش قابل اعتمادی برای شناسایی نیست و قارچ باید در محیط آزمایشگاهی شناسایی شود.

وی افزود: فقط در آزمایشگاه می توان میزان سموم موجود در قارچ را اندازه گیری و یا سمیت آن را تعیین کرد.

لطف علی درباره علائم مسمومیت با قارچ سمی نیز گفت: اصطلاحی به نام میستیسموس به معنای خوردن قارچ سمی است، یعنی انسان مستقیماً قارچ را چیده و مصرف کرده است.

۴۷۲۳۶

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا