سلامت خانواده

چگونه 20 برابر بیشتر از پیاده روی کالری بسوزانیم؟

به گزارش آنلاین یورونیوز، بررسی ها نشان می دهد که با یک تغییر ساده در مسیر پیاده روی خود می توانید میزان کالری سوزانده شده را افزایش دهید و تا 20 برابر با اضافه وزن مبارزه کنید. اما چگونه؟

دکتر آلبرتو مینتی، فیزیولوژیست دانشگاه میلان، تحقیقات گسترده ای در مورد حرکت بدن انسان از جمله بالا رفتن از پله ها انجام داده است. او می گوید: «شما 0.5 کالری برای حرکت دادن 1 کیلوگرم توده بدن در امتداد 1 متر افقی مصرف می کنید. اگر 1 کیلوگرم از توده بدن را به صورت عمودی روی پله ها حرکت دهید، 10 کالری مصرف می شود.

تحقیقات او نشان می دهد که شما با بالا رفتن از پله ها حدود 20 برابر بیشتر از راه رفتن روی زمین صاف کالری می سوزانید. حتی با پایین رفتن از پله ها، تقریباً پنج برابر بیشتر از راه رفتن در یک مسیر صاف کالری می سوزانید.

دکتر آلبرتو مینتی توضیح می دهد: “افراد در سنین مختلف و شرایط فیزیکی باید هنگام بالا رفتن از پله ها مراقب سرعت خود باشند.”

او همچنین توصیه می کند که استفاده از بازوها در هنگام بالا رفتن از پله ها با نگه داشتن نرده های پله ها می تواند توده عضلانی درگیر را به حداکثر برساند و از طریق این تمرین کالری بسوزاند.

پله ها همه جا هستند، در خانه، داخل آسمان خراش ها، در استادیوم ها، در محل کار، در مراکز خرید و در مترو. پس برای بالا رفتن از پله نیازی به فراهم کردن شرایط خاص و صرف هزینه نیست. یکی دیگر از مزایای بزرگ بالا رفتن از پله این است که زمان زیادی نمی برد. همچنین یک ورزش آسان برای مبتدیان و عموم مردم است. در عین حال، این تمرین ساده به تقویت عضلات بدن و بهبود عملکرد سیستم گردش خون کمک می کند.

البته اگر از بیماری خاصی به خصوص پا درد و زانو درد رنج می برید، حتماً قبل از شروع به بالا رفتن مداوم از پله ها مانند هر ورزش دیگری با پزشک خود مشورت کنید.

۲۳۳۲۳۳

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا