سلامت خانواده

چگونه یوگای نشسته را شروع کنیم؟

به گزارش خبرآنلاین، یوگای نشسته شهرت قدیمی دارد و کارشناسان معتقدند این حرکات ملایم می تواند سلامت بدن را در هر سنی به میزان قابل توجهی بهبود بخشد.

فرارو در این خبر نوشت: گرفتگی عضلات زندگی روزمره را دشوارتر می کند و این چالش با مشاغل کم تحرک دنیای مدرن تشدید می شود. بدن انسان با افزایش سن به ناچار انعطاف پذیری خود را از دست می دهد، اما می توانیم اقداماتی را برای کند کردن این روند انجام دهیم. یوگا نشسته با هدف افزایش انعطاف پذیری و تحرک، یک انتخاب عالی برای کسانی است که بیشتر وقت خود را پشت میز می گذرانند.

در حالی که اکثر مردم تصور می کنند که یک تمرین خوب برای عضله سازی را نمی توان به صورت نشسته انجام داد، کارشناسان چیز دیگری می گویند. یوگا برای تمام سنین ایمن و بسیار ملایم است و همچنین به انعطاف پذیری و تراز استخوان ها کمک می کند. فواید درمانی یوگا ثابت شده است. تمرین منظم یوگا با بهبود خواب، کاهش فشار خون و تسکین درد مزمن همراه است. مطالعه‌ای در سال 2012 در مجله روان‌شناسی بهداشت شغلی نشان داد که کارکنانی که در برنامه‌های یوگا و تمرکز حواس در محل کار شرکت می‌کنند، در پایان مطالعه در طول 9 تا 5 ساعت استرس کمتری داشتند.

به طور کلی یوگا می تواند محافظ موثری در برابر اضطراب، استرس و فرسودگی شغلی باشد. یوگا، چه روی صندلی و چه روی تشک، هم برای ذهن و هم برای بدن مفید است. افرادی که دو بار در هفته در کلاس‌های یوگا و تمرین‌های تنفسی شرکت می‌کنند، علائم افسردگی را کاهش می‌دهند و انرژی و تمرکز خود را افزایش می‌دهند. یوگا نشسته برای تمام سنین مناسب و توصیه می شود، اما به گزارش یوگا پست، یکی از کلیدهای پیشگیری از پیری زودرس است.

چگونه یوگای نشسته را شروع کنیم؟
برای شروع تمرین یوگا نیازی به ایجاد تغییرات زیادی در زندگی خود ندارید و تنها با 5 دقیقه در روز می توانید فواید شگفت انگیز آن را احساس کنید. شاید باورش سخت باشد، اما پنج دقیقه یوگا نشسته در روز بهتر از یک ساعت تمرین یوگا در هفته است! تنها زمانی تاثیر یوگا را احساس خواهید کرد که به عنوان یک عادت روزانه در زندگی شما تمرین شود و هر روز و همه جا همراه شما باشد. پس از مشاهده تاثیرات یوگا بر سلامت روحی و جسمی خود، قطعا مشتاق خواهید بود که زمان بیشتری را در طول روز به این تمرینات اختصاص دهید. به مبتدیان توصیه می شود تمرینات خود را با حرکات زیر شروع کنند و مطمئن شوند که از طریق بینی تنفس می کنند.

گرم کردن
تمرین خود را با گرم کردن مفاصل شروع کنید. روی لبه صندلی بنشینید و دست ها و پاهای خود را در جهت عقربه های ساعت و خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید. این حرکت می تواند از گیر افتادن عصب که منجر به بیماری هایی مانند سندرم تونل کارپال در مچ دست می شود جلوگیری کند و با خستگی و گرفتگی عضلات پا ناشی از نشستن طولانی مدت پشت میز کار مقابله کند.

حرکت گربه-گاو
حالت گربه-گاو یا گربه-گاو را نیز می توان به راحتی به حالت نشسته تبدیل کرد. صاف بنشینید، در حالی که چانه خود را بالا می آورید نفس بکشید و اجازه دهید قفسه سینه به سمت جلو حرکت کند. در حین بازدم، ژست گربه را با گرد کردن ستون فقرات خود تقلید کنید که قسمت بالایی پشت را کشیده و نرم می کند.

انحنای ستون فقرات
دست چپ خود را در هوا نگه دارید، سپس به سمت راست خم شوید. همین کار را برای سمت راست بدن خود تکرار کنید.

پیچ و تاب
بدن خود را به یک سمت بچرخانید، این وضعیت را برای سه تا پنج نفس نگه دارید، سپس در سمت دیگر این حرکت را تکرار کنید.

به جلو خم شوید
برای مبارزه با تنش شانه، هر دو پا را روی زمین بکارید، انگشتان پا را در هم ببندید، بازوهای خود را در هوا بالا ببرید و به جلو خم شوید تا قفسه سینه روی زانوها قرار گیرد و دستانتان کف را لمس کنند.

مدیتیشن
تمرین یوگای روی صندلی خود را با یک لحظه تمرکز پایان دهید. در حالی که روی چهار زانو نشسته اید و دستان خود را روی ران خود قرار داده اید، چندین نفس عمیق و آهسته بکشید. از بدن خود برای همکاری در این تمرینات تشکر کنید و سعی کنید قبل از بازگشت به کار ذهن خود را از افکار منفی و تنش پاک کنید.

۲۳۳۲۱۷

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا