سلامت خانواده

چگونه کم خونی را کنترل کنیم؟

گزارش کردن اقتصاد آنلاین به گزارش ایمنا، وی با اشاره به بروز کم خونی در بین افراد گفت: گلبول های قرمز یکی از اجزای سیستم خون انسان هستند، شاخص های آزمایشگاهی برای بررسی عملکرد این گلبول ها وجود دارد و با بررسی شاخص های قرمز سلول های خونی مانند هموگلوبین و هماتوکریت در طی آزمایشات خون مشکل عملکرد این نوع سلول های خونی در بدن مشخص می شود.

وی افزود: بر اساس این موارد سازمان جهانی بهداشت تعریفی ارائه کرده است که بر اساس آن اگر تعداد هموگلوبین یک فرد بالغ برای زنان زیر 12 و در مردان کمتر از 13 باشد، در دسته کم خونی قرار می گیرند.

این فوق تخصص خون و سرطان بزرگسالان درباره علل کم خونی در برخی افراد توضیح داد: افراد زمانی دچار کم خونی می شوند که گلبول های قرمز از مغز استخوان ساخته نمی شود یا زمانی که مغز استخوان گلبول های قرمز می سازد اما در محیط بدن این گلبول های قرمز باعث از بین رفتن یا عدم ساخت گلبول های قرمز خون به درستی می شوند.

دلایل این اتفاق متفاوت است، به عنوان مثال، وقتی مغز استخوان (یعنی جایی که قرار است تمام اجزای خون مانند گلبول های سفید، گلبول های قرمز و پلاکت ها در آن ساخته شوند) بیمار است، قطعا نمی تواند بیمار باشد. آقاب خاطرنشان کرد: انواع سلول ها و سلول های خونی را به درستی بسازند. فرد از کم خونی رنج می برد.

وی با بیان اینکه ممکن است این عارضه به دلیل وجود انواع سرطان های مغز استخوان و یا بیماری های مختلفی که مغز استخوان فرد را درگیر می کند، ایجاد شود، ادامه داد: ممکن است مغز استخوان مواد و ویتامین های لازم را نداشته باشد تا بتواند قادر باشد. تا گلبول های قرمز به خوبی تولید شود. طبیعی می شود، در نتیجه فرد کم خون می شود یا مغز استخوان گلبول های قرمز می سازد، اما به دلایلی در بدن از بین می رود، در برخی موارد ممکن است سیستم گوارشی فرد دچار مشکل شده و باعث خون ریزی شود. از بدن بیمار خارج شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا