بهداشت و درمان

چگونه فرآورده سلامت محور تقلبی را بشناسیم

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت (تابنا)، ابراهیم زمانی گفت: مصرف مواد غذایی سالم، لوازم آرایشی و بهداشتی یکی از بزرگترین دغدغه های جامعه امروزی است. با توجه به اینکه بخشی از این کالاها از کشورهای دیگر وارد کشور ما می شود، کنترل و نظارت سازمان های ذیربط به ویژه سازمان غذا و دارو از محل تولید، حمل و نقل تا عرضه کالا بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: برای استعلام و بررسی اصالت محصولات سلامت محور، پس از بررسی فیزیکی شناسه رهگیری و شناسه اصالت که اغلب به صورت برچسب روی کالا چسبانده می شود (توجه داشته باشید که آسیب دیده و پاره نشده باشد)، باید قسمت قابل خراش را با دقت خراش دهید تا عدد 16 یک رقم از کد اصالت که در زیر جلد قرار دارد نمایش داده شود.

قمانی درباره نحوه استعلام اصالت محصولات سلامت محور توضیح داد: روش اول پیامک است که به صورت تلفن همراه کد 16 رقمی به شماره 20008822 ارسال می شود و سپس پاسخ استعلام ارسال می شود. به تلفن همراه روش دوم برای کنترل اصالت محصولات سلامت محور از طریق درگاه سامانه رهگیری، رهگیری و کنترل اصالت سازمان غذا و دارو به آدرس www.ttac.ir انجام می شود و پس از مراجعه به این درگاه می بایستی آدرس صفحه استعلام کد رهگیری و کد اصالت. و کد اصالت یا UID 16 رقمی مورد نظر را به طور کامل و دقیق وارد کنید. سپس پاسخ پرس و جو قابل مشاهده است.

وی خاطرنشان کرد: روش سوم استفاده از نرم افزار موبایل است. (دانلود از سامانه ردیابی، ردیابی و کنترل اصالت یا کافه بازار) با این روش می توانید اصالت محصول و کاتالوگ الکترونیکی داروها، تجهیزات و ملزومات پزشکی- دارویی، فرآورده های طبیعی، گیاهی و سنتی، مواد غذایی را بررسی کنید. مکمل های دارویی، لوازم آرایشی و بهداشتی. ، محصولات غذایی و سایر محصولات سلامت محور.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا