بهداشت و درمان

چگونه در گرما از پاها مراقبت کنیم؟

به گزارش گروه سلامت و درمان خبرگزاری سلامت (تابنا)، با فرا رسیدن فصل بهار و تابستان، اکثر افرادی که در این فصل از سال به پوشیدن صندل و کفش های دم باز عادت دارند، با مشکل آفتاب سوختگی و ترک خوردگی مواجه می شوند. پاشنه. این مشکلات را می توان به راحتی حل کرد و ظاهر خوب پاها را به آنها برگرداند.

پوشیدن صندل و کفش های دم باز و راه رفتن در ساحل، فعالیت هایی که پاهای ما را در معرض حرارت زیاد و سطوح داغ قرار می دهد، می تواند منجر به خشکی، لکه های تیره و عوارض مختلفی شود که ظاهر و احساس پا را تحت تاثیر قرار می دهد.

متخصصان توصیه می کنند در فصل بهار و تابستان از پاهای خود مراقبت بیشتری کنید تا مطمئن شوید که در تمام طول سال سالم می مانند. اگر مطمئن نیستید که چگونه این کار را در خانه انجام دهید، در اینجا چند نکته و پیشنهاد برای روش ها و محصولاتی وجود دارد که می توانید برای بهینه سازی روال مراقبت از پا خود استفاده کنید.

1- لایه بندی یک نکته کلیدی است

هر دو هفته یک یا دو بار سطوح زبر پاهای خود را لایه برداری کنید تا از شر سلول های خشک سطح پوست خلاص شوید که باعث می شود پاهای شما خشن و زبر شوند.

گزینه های مختلفی برای لایه برداری پا وجود دارد. لایه‌بردارهای فیزیکی، مانند سنگ‌های پوکه طبیعی و مصنوعی، گزینه‌های خوبی هستند تا زمانی که آنها را تمیز نگه دارید.

هنگام استفاده از سوهان یا سنگ پا برای از بین بردن پوست خشک یا پینه، به یاد داشته باشید هنگام کار بر روی پوست نرم فشار کمتری وارد کنید و هنگام برخورد با پینه فشار بیشتری وارد کنید تا به پوست خود آسیب نرسانید.

2- تامین آب عمیق

در تابستان، به طور طبیعی تمایل داریم زمان بیشتری را در خارج از منزل بگذرانیم. این بدان معنی است که ما احتمالاً بیشتر از حد معمول از پاهای خود استفاده خواهیم کرد که ممکن است باعث شود سریعتر از حد معمول خشک شوند. پاشنه‌ها بیشتر وزن ما را تحمل می‌کنند، بنابراین پوست روی آن‌ها معمولاً سریع‌تر فرسوده می‌شود.

به همین دلیل است که مرطوب کردن پاها، به خصوص پاشنه پا، باید بخشی منظم از برنامه روزانه شما باشد. کاری نیست که فقط زمانی انجام دهید که احساس خشکی یا پینه می کنید.

همچنین برای مرطوب نگه داشتن کرم ها، ماسک ها و روغن ها حتما بلافاصله بعد از دوش گرفتن از آن ها استفاده کنید، زیرا پوست زمانی که مرطوب است مواد را به بهترین شکل جذب می کند.

3- ضد آفتاب

هنگام استفاده از کرم ضد آفتاب به بدن، اکثر ما پاهای خود را فراموش می کنیم که این اشتباه بزرگی است. هنگامی که شاخص UV بالا باشد، آفتاب سوختگی یا لکه های تیره ممکن است در عرض چند دقیقه روی پوست در معرض دید ایجاد شود.

محافظت در برابر آفتاب فقط مربوط به پوست نیست. ناخن ها همچنین از ترکیبات پروتئینی ساخته شده اند که به محافظت بیشتری نیاز دارند و به اندازه پوست در برابر آسیب اشعه ماوراء بنفش آسیب پذیر هستند.

هنگامی که در معرض عوامل خارجی مانند آفتاب، هوای بسیار خشک، رطوبت بالا، شن یا آب نمک قرار می گیرید، پوست اطراف ناخن های شما بیشتر مستعد خشکی می شود که در نهایت به ناخن ها و سلامت کلی پا آسیب می رساند.

4- تا حد امکان از راه رفتن با پای برهنه خودداری کنید

به گزارش ایندیپندنت، در طول تابستان، راه رفتن با پای برهنه در اطراف خانه، استخر یا در شن و ماسه ممکن است جذاب به نظر برسد، اما می تواند آسیب های زیادی را به همراه داشته باشد. هنگامی که پابرهنه هستید، پاهای شما گرمای سطح را سریعتر جذب می کند، که می تواند در عرض چند ثانیه منجر به آفتاب سوختگی و قرمزی شود.

5- پاهای خود را خشک نگه دارید

پاها نقش مهمی در تنظیم دمای بدن ما دارند. به همین دلیل تمایل به تعریق دارند و اگرچه این تعریق کاملا طبیعی است، اما می تواند مشکلات زیادی از رشد باکتری گرفته تا پینه، بوی نامطبوع و قارچ ایجاد کند.

اگر کفش های بسته می پوشید، سعی کنید همیشه جوراب بپوشید تا مقداری از رطوبت را جذب کند. اگر ترجیح می دهید در ماه های گرم از جوراب خودداری کنید، پودر پا می تواند کمک کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا