سلامت خانواده

چگونه بدون استفاده از کولر، بدن خود را در تابستان خنک نگه داریم؟

به گزارش خبرگزاری ایمنا، هر چه روزها می گذرد و به تابستان نزدیک می شویم، شدت گرما بیشتر می شود و تحمل این میزان گرما برای بسیاری از افراد بسیار سخت است، از طرفی روشن کردن کولر گازی تمام وقت مصرف می کند. انرژی زیاد. و هزینه بالایی را به همراه خواهد داشت، بنابراین با گرم شدن هوا، به دنبال راهی برای خنک شدن در فصل تابستان هستیم، راهی برای خنک کردن بدن و احساس بهتر بدون روشن کردن کولر و صرف انرژی زیاد. و پول

بهترین دمای بدن برای فعالیت های حیاتی 37 درجه سانتی گراد است و اگر در تابستان در حفظ این دما کوشا نباشیم ممکن است دچار گرمازدگی شویم که علائم آن شامل گیجی، تشنج، سردرد، گیجی، تند شدن نبض، مشکلات تعادلی است. ، زبان خشک و متورم، دمای بدن بسیار بالا، حالت تهوع و استفراغ، از دست دادن هوشیاری و فشار خون پایین یا بالا.

راه های خنک کردن بدن بدون کولر

  • یک حوله مرطوب روی گردن خود قرار دهید

یکی از بهترین راه ها برای خنک کردن بدون کولر این است که از یک پارچه مرطوب استفاده کنید، یک پارچه نخی را در آب سرد خیس کنید، سپس آن را پشت گردن خود قرار دهید تا احساس خنکی کنید و هر زمان که پارچه خشک شد، می توانید آن را خیس کنید. از نو. و آن را روی گردن بگذارید.

  • مچ دست خود را با آب سرد بشویید

یکی دیگر از راه های مفید برای خنک شدن در تابستان این است که شیر آب سرد را باز کنید و مچ دست خود را برای یک دقیقه زیر آن نگه دارید. هنگامی که گرما غیر قابل تحمل می شود، خنک کردن نقاط نبض در بدن می تواند به کاهش دمای بدن شما کمک کند. این کمک می کند، اگرچه این روش موقتی است، اما می توانید آن را هر چند بار که دوست دارید تکرار کنید و از افزایش دمای بدن خود جلوگیری کنید.

  • موهایت را خیس کن

برای این کار، سر خود را زیر آب خنک نگه دارید و موهای خود را خیس کنید، این کار باعث می شود دمای بدن شما به طرز شگفت انگیزی کاهش یابد، حتی در روزهای گرم می توانید این کار را چند بار در روز تکرار کنید تا دچار گرمازدگی نشوید. اگر آلرژی دارید یا به سرما حساس هستید، بهتر است به جای خیس کردن سر و مو، صورت و بدن خود را خیس کنید.

  • دوش آب سرد گرفتن

دوش آب سرد دمای مرکزی بدن را کاهش می دهد و یکی از بهترین راه ها برای خنک کردن بدن بدون کولر است، این امر به ویژه برای کاهش دمای بدن و تجربه یک خواب راحت موثر است، برای این کار بهتر است آب را در حد مجاز نگه دارید. دمای خنک و نه خیلی زیاد سرد تنظیم کنید.

  • به جای تخت روی زمین بخوابید

    به طور کلی، هوای گرم به سمت بالا حرکت می کند، بنابراین زمین همیشه خنک تر از تخت است. برای روزهای گرم تابستان بهتر است یک تشک روی زمین بگذارید و همانجا بخوابید. اگر خانه شما زیرزمین یا اتاق زیر خانه دارد، می توانید در طول شب های تابستان در زیرزمین بخوابید. برو بخواب

  • لباس های نخی گشاد بپوشید

    در تابستان بهتر است لباس های رنگ روشن با الیاف نخی و طبیعی بپوشید تا هوا بهتر جریان یابد، لباس های مصنوعی و پلی استر معمولا گرما را حفظ کرده و باعث تعریق می شوند.

  • پاهای خود را در آب سرد قرار دهید

    اگر گرما بیش از حد شما را آزار می دهد و می خواهید به سرعت دمای بدن خود را کاهش دهید، باید پاهای خود را داخل آن بگذارید ماهی تابه آب سرد بریزید، به جای آن می توانید چند بار در روز پاهای خود را با آب سرد بشویید یا جوراب خود را خیس کنید تا بدنتان خنک شود.

چگونه بدون استفاده از کولر، بدن خود را در تابستان خنک نگه داریم؟

برای خنک شدن بدن چه بخوریم؟

بستنی خوردن اسموتیمیوه های یخ زده و میوه های خنک مانند هندوانه می توانند بدن شما را آبرسانی و خنک کنند، سعی کنید میوه ها و غذاها را در یخچال قرار دهید و سرد مصرف کنید تا بدن شما سریعتر خنک شود، یکی دیگر از راه های کاهش گرمای بدن در فصل تابستان استفاده از آن است. یکی از ادویه ها و چاشنی هایی است که باعث خنک شدن بدن می شود.

  • نعناع: ماده ای گیاهی خنک کننده بدن است که منافذ پوست را باز کرده و در هنگام هضم انرژی زیادی آزاد می کند و یکی از اثرات مهم آن خنک کنندگی است.
  • رازیانه: طراوت خاصی به دهان می دهد و نقش خنک کنندگی را برای تمام سیستم های بدن ایفا می کند و حاوی مقدار زیادی ویتامین C است.
  • زردچوبه: نقش دارویی بسیار خوبی در تصفیه خون و کبد دارد، به همین دلیل در لیست خنک کننده های طبیعی بدن قرار گرفته است، این ادویه جادویی سرشار از فوایدی است که امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است.
  • زیره: یکی از ادویه های رایج برای درمان مسمومیت زیره سبز است که می توانید از آن به روش های مختلف استفاده کنید.
  • هل: عطر دوست داشتنی هل شما را مشتاق مصرف آن در هر فصلی از سال به خصوص در فصل تابستان می کند.
  • زعفران: زعفران طعم دهنده عالی و مفید برای هضم غذا است، خاصیت نشاط بخشی این طلای سرخ یکی از دلایل اصلی مصرف بیشتر آن در فصول گرم سال است.
  • شوید: یکی دیگر از سبزیجاتی که مصرف آن در تابستان توصیه می شود، شوید است که با توجه به ذائقه و مزاج هر فرد می توان از آن به روش های مختلفی استفاده کرد.

چگونه بدون استفاده از کولر، بدن خود را در تابستان خنک نگه داریم؟

دمنوش های خنک کننده بدن در گرم ترین فصل سال

1. Flixweed

خار مریم گیاهی است که در دامنه کوه ها و بیابان ها می روید. از این گیاه محبوب و معروف علاوه بر خنک کردن بدن می توان برای رفع التهاب زخم ها، باز کردن صدا و از بین بردن کهیر استفاده کرد.

2. شربت ساکنجبین

این شربت طبع سرد و خنکی دارد و به صفرا آور معروف است. از ترکیب شربت گشنیز و خیار رنده شده برای رفع تشنگی و التهاب ناشی از گرما و خنک شدن بدن استفاده کنید.

3. بید بیدمشک

برای خنک شدن طبیعی بدن می توان از ریشه بیدمشک استفاده کرد که علاوه بر کاهش دما، دستگاه گوارش را تقویت می کند و برای تقویت اعصاب و افزایش اشتها نیز مفید است.

4. عرق کاسنی

عصاره کاسنی یک دمنوش گیاهی با طبع سرد و بهترین تصفیه کننده خون و خنک کننده بدن و برگ های آن است. مقوی اعصاب است.

5. گل داودی

گل داوودی طبیعت سردی دارد و چای گیاهی برای روزهای گرم تابستان و خنک کردن بدن بسیار مناسب است.

6. بابونه

بابونه مانند گل داوودی خاصیت خنک کنندگی دارد و برای رفع تشنگی و گرمای زیاد بدن استفاده می شود.

7. دانه سنا

دانه سنا برای خنک کردن حرارت گاز معده و کبد مفید است، در نسخه های طب سنتی به این دانه ها برای تابستان بسیار تاکید شده است، زیرا گرما و خشکی این فصل باعث یبوست می شود و دانه سنا این مشکلات را حل می کند.

8. چای سفید

چای سفید که در بین چای ها کمتر است اکسید شده این دمنوش مفید سبک و گوارا بوده و طبع سردی دارد.

9. چای سبز

چای سبز در طب سنتی چینی برای تسکین گرما و گرمازدگی استفاده می شود. چای گیاهی گیاه چای سبز تشنگی را کاهش می دهد و تولید مایعات بدن را افزایش می دهد، به این معنی که بدن از طریق تعریق بیشتر خنک می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا