سلامت خانواده

چگونه با زشت نامیده شدن کنار بیاییم؟

اگر کسی شما را زشت خطاب کند، ممکن است شروع به تعجب کنید که آیا این درست است یا نه. با این حال، آنچه بیش از همه مهم است این است که شما چه احساسی نسبت به خودتان دارید، صرف نظر از اینکه دیگران چه فکری می کنند یا چه می گویند.

سلامت نیوز در خبری نوشت: اگر کسی شما را زشت خطاب کرد راهی برای پاسخگویی آرام و بدون عصبانیت و ناراحتی پیدا کنید. روی پذیرش خود و اعتماد به نفس کار کنید. زیبایی را در خود بیابید بدون اینکه صرفاً روی ظاهر خود تمرکز کنید. اگر می‌خواهید احساس بهتری نسبت به خودتان داشته باشید، هرگز در دریافت حمایت از یک دوست، بزرگسال یا درمانگر تردید نکنید.

خشم خود را کنترل کنید

خشم خود را کنترل کنید اگر زشت نامیده شدن اعصاب شما را تحت تاثیر قرار دهد، ممکن است احساس ناراحتی یا آسیب دیدگی کنید. سعی کنید بلافاصله استرس نداشته باشید. در عوض، روی مدیریت کامل احساسات خود کار کنید. قبل از پاسخ دادن، سعی کنید احساسات خود را کنترل کنید. اگر احساس عصبانیت یا ناراحتی می کنید، چند نفس عمیق بکشید. هر نفس را به آرامی طولانی کنید تا نفس های طولانی تر و کامل تری داشته باشید.

از شکم نفس بکشید نه از سینه.

سعی کنید هر نفس را بشمارید. به عنوان مثال، چهار ثانیه نفس بکشید، سپس به مدت چهار ثانیه بازدم کنید.

سخنان آنها را نادیده بگیرید

سخنان آنها را نادیده بگیرید. اجازه ندهید حرف های کسی روی شما تاثیر بگذارد که قدرت شما را در موقعیتی نشان می دهد. وقتی حرف های کسی روی شما تاثیر می گذارد و شما را آزار می دهد، آن شخص بر شما مسلط می شود. این قدرت را به فرد ندهید. نظرات آنها را نادیده بگیرید و واکنش احساسی نشان ندهید. شخصیت شما بیشتر از ظاهر شما بیانگر شخصیت شماست.

نادیده گرفتن این نظرات ساده تر از انجام دادن است و ممکن است کمی تمرین کند.

با خود تکرار کنید: “حرف ها و نظرات این شخص نباید احساس من را نسبت به خودم تغییر دهد.”

از خودت دفاع کن

از حقت دفاع کن عقب نشینی نکن. اگر تصمیم دارید صحبت کنید، با اطمینان صحبت کنید. با گفتن اینکه نظرات بد هستند و نشان دهنده شخصیت شما نیستند، از خود دفاع کنید.

مثلاً بگویید: «نمی‌دانم چرا مرا زشت خطاب می‌کنی. نظر شما در مورد ظاهر من تغییری در شخصیت من ایجاد نمی کند.

همچنین می توانید بگویید: «شما قاضی زیبایی نیستید. “من خودم را زیبا می بینم زیرا می دانم که فردی دوست داشتنی و مهربان هستم.”

قضاوت آنها را به بیانیه تبدیل کنید

شاید کسی شما را زشت خطاب کند زیرا بینی بزرگ، موهای مجعد یا پاهای بزرگ دارید. این ویژگی ها به خودی خود بار منفی ندارند. شاید شما این ویژگی ها را داشته باشید و برخی افراد آنها را جذاب ندانند. مشکلی نیست به خود یادآوری کنید که این شخص شما را قضاوت می کند و لازم نیست آن را منفی بگیرید.

به عنوان مثال، بگویید: “بله، من یک بینی بزرگ دارم. چقدر زیرکانه توجه کردی.»

همچنین می توانید بگویید: «ظاهر همه چیز نیست. “اما بله، من بازوهای پرمو دارم.”

از طنز استفاده کنید

از طنز استفاده کنید. شوخ طبعی می تواند به کاهش تنش در موقعیت کمک کند. با این حال، برای پاسخ دادن به یک توهین از طنز استفاده نکنید. طنز یک راه عالی برای نشان دادن این است که کلمات آنها به شما صدمه نمی زند.

نظر را با اضافه کردن به آن اغراق کنید. به عنوان مثال، بگویید: «من حدس می‌زنم خیلی زشت هستم. احتمالاً روزی شبیه قو خواهم داشت!»

برای نظر خود بیش از دیگران ارزش قائل باشید

برای نظر خود بیش از دیگران ارزش قائل باشید. در نهایت، اینکه شما چه احساسی نسبت به خودتان دارید، مهمتر از برداشت دیگران از شماست. بسیاری از مردم نظرات زیادی دارند، اما آنهایی که بیشترین اهمیت را دارند، نظراتی هستند که شما در مورد خودتان دارید. یاد بگیرید آنچه را که خودتان می بینید، بالاتر از آنچه دیگران شما را می بینند، اولویت بندی کنید.

اگر کسی شما را زشت خطاب کرد به خود یادآوری کنید که نظر شما مهمتر از نظر اوست و او نمی تواند شما را زشت کند.

به دنبال زیبایی باشید نه عیب

به دنبال زیبایی باشید نه عیب. بسیاری از مردم خود را با دید انتقادی می بینند. اگر فهرست کردن «اشتباه» یا آنچه در خودتان دوست ندارید برایتان آسان است، سعی کنید فهرستی از چیزهایی که در مورد خودتان دوست دارید تهیه کنید. به آینه نگاه کنید و به جای تمرکز روی چیزهایی که دوست ندارید، آنچه را که در بدن خود دوست دارید پیدا کنید. شاید رنگ چشم، رنگ پوست، لب ها، دست ها یا هر چیز دیگری را دوست داشته باشید!

فهرستی از چیزهایی که در مورد بدن خود دوست دارید تهیه کنید و زمانی که احساس ناراحتی می کنید این موارد را به خود یادآوری کنید.

همچنین می‌توانید کارهایی را که از انجام دادن آن با بدن خود لذت می‌برید، بگنجانید. به عنوان مثال، “من دوست دارم بدنم ورزشی باشد و رقصنده خوبی هستم.”

خودتان را همانگونه که هستید بپذیرید

خودتان را همانگونه که هستید بپذیرید. هیچ کس نمی تواند تعریف کند که چه چیزی زیبا است، معمولی یا زیبا. به قول معروف «زیبایی در چشم بیننده است» و این در مورد جاذبه نیز صدق می کند. اگر نسبت به ظاهر خود یا آنچه مردم به شما گفته اند یا در مورد شما احساس ضعف می کنید، شروع به پذیرش خود کنید.

به عنوان مثال، به خود بگویید: «من از نظر ظاهر و احساس کامل نیستم. با وجود این کمبودها، می توانم خودم را بپذیرم.»

پس اگر کسی شما را غیرجذاب بداند چه؟ این بدان معنا نیست که همه شما را اینگونه می بینند. خودتان را همانطور که هستید بپذیرید و به یاد داشته باشید که نمی توانید همه را راضی نگه دارید.

از جملات تاکیدی مثبت استفاده کنید

از جملات تاکیدی مثبت استفاده کنید. اگر زشت نامیده شدن روی تصویر شما از خود تأثیر گذاشته است، وقت آن است که آن را تغییر دهید. روی گفتن چیزی به خود تمرکز کنید که شما را تقویت می کند و افکار مثبت را به ذهن شما می آورد. به جملات تاکیدی که در زمان حال هستند فکر کنید و سعی کنید هر روز آنها را بگویید. ممکن است در ابتدا کلمات را باور نکنید، اما به آن ادامه دهید و ببینید چه احساسی دارید.

به عنوان مثال، بگویید (یا بنویسید)، “من زیبا هستم” یا “من بیش از هر چیزی ارزش دارم.”

اعتماد به نفس داشته باشید

در هر کاری که انجام می دهید مطمئن باشید. اگر نمی دانید چگونه اعتماد به نفس داشته باشید یا احساس نمی کنید که می توانید اعتماد به نفس داشته باشید، همانطور که هستید رفتار کنید. به عنوان مثال، از خود بپرسید: «یک فرد با اعتماد به نفس در حال حاضر چه کاری انجام می دهد؟ آنها چگونه پاسخ خواهند داد؟» خودتان را با اعتماد به نفس ببینید، حتی اگر آن را باور نکنید. وقتی مردم شما را فردی با اعتماد به نفس می بینند، ممکن است کمتر شما را مسخره کنند یا به شما توهین کنند.

همانطور که برخی از مردم می گویند، “آن را جعل کنید تا زمانی که آن را بسازید.” به زودی خواهید دید که احساس اعتماد به نفس آسان تر و آسان تر می شود.

به عنوان مثال، ممکن است وقتی از کنار کسی رد می شوید صدای نیشخندی بشنوید. سر خود را بالا نگه دارید و نشان دهید که چقدر اعتماد به نفس دارید.

کارهایی را انجام دهید که به شما احساس خوبی می دهد

کارهایی را انجام دهید که به شما احساس خوبی می دهد. اگر بعد از اینکه کسی شما را زشت خطاب کرد احساس بدی نسبت به خود دارید، سعی کنید کاری انجام دهید که احساس خوبی نسبت به خودتان ایجاد کند. در حالی که نمی توانید بلافاصله ظاهر خود را تغییر دهید، می توانید روی انجام کارهایی تمرکز کنید که به شما احساس شادی، آرامش یا آرامش می دهد. این می تواند به شما کمک کند با استرس مقابله کنید و به طور کلی احساس بهتری داشته باشید.

به عنوان مثال، به پیاده روی بروید، حمام کنید، در یک مجله بنویسید یا به موسیقی گوش دهید.

در فعالیت هایی شرکت کنید که از آنها لذت می برید، چه ورزش، هنرهای رزمی، موسیقی یا آشپزی.

مراقب بدن خود باشید

مراقب بدن خود باشید. برای مراقبت از خود کمی تلاش کنید. به عنوان مثال، بهداشت را رعایت کنید، مانند تعویض لباس (از جمله لباس زیر و جوراب)، دوش گرفتن منظم، مسواک زدن و استفاده از دئودورانت. مراقبت از خود را تمرین کنید تا اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید، از جمله اینکه صبح وقت بگذارید تا موهایتان را مرتب کنید، لباس های تمیزی بپوشید که استایل شما را نشان می دهد و ظاهری که دوست دارید ایجاد کنید.

سبک شخصی را انتخاب کنید که نشان دهنده شخصیت شما باشد. لباس هایی بپوشید که مناسب، راحت باشند و احساس خوبی در مورد خودتان ایجاد کنند.

“زشت” خوانده شدن با “بی توجهی” فرق دارد. مسئولیت تصویر خود و چیزهایی که می توانید تغییر دهید را بپذیرید.

با یک بزرگسال صحبت کنید

با یک بزرگسال صحبت کنید. چه به حمایت نیاز داشته باشید یا به کسی که به او اعتماد دارید، صحبت با یک بزرگسال می تواند کمک کننده باشد. او ممکن است یک معلم، والدین، مربی یا رهبر معنوی باشد. آنها ممکن است گوش شنوا داشته باشند یا به شما توصیه کنند که چگونه با موقعیت هایی که افراد سعی در صدمه زدن به شما دارند، رفتار کنید. آنها حتی ممکن است به شما کمک کنند تا مداخله کنید یا با فردی که شما را زشت خطاب کرده است مقابله کنید.

بزرگسالان جوان‌تر بودن را به خاطر می‌آورند و ممکن است بتوانند بر اساس تجربیات خود مشاوره دهند. ممکن است از اینکه آنها چقدر می توانند درک کنند و مفید باشند تعجب کنید.

با دوستان واقعی خود باشید

با دوستان واقعی خود باشید. اگر “دوستان” شما را مسخره می کنند یا شما را زشت خطاب می کنند، دوباره به این نگاه کنید که چه کسانی را دوست می دانید. یک دوست واقعی از شما حمایت می کند و از شما مراقبت می کند، نه اینکه شما را خراب کند یا شما را مسخره کند. با دوستانی باشید که به شما احساس خوبی می دهند. به هر حال، داشتن دوستان “باحال” که نسبت به شما بد هستند، همچنان احساس بدی در شما ایجاد می کند.

حتی اگر با افراد کمتر «باحال» معاشرت می‌کنید، با افرادی معاشرت کنید که با شما خوب رفتار می‌کنند، به شما احترام می‌گذارند و باعث نمی‌شوند نسبت به خودتان احساس بدی داشته باشید.

با دوستانی باشید که شما را همان طور که هستید می بینند و نه فقط به خاطر اینکه چقدر “باحال” یا جذاب هستید. آنها باید شما را بسازند و شما را برای آنچه هستید دوست داشته باشند، نه فقط ظاهرتان.

به یک درمانگر مراجعه کنید

به یک درمانگر مراجعه کنید. اگر با مشکلات قلدری، خودانگاره یا عزت نفس دست و پنجه نرم می کنید، یک درمانگر می تواند کمک کند. راه های مقابله با احساسات و ایجاد عزت نفس خود را بیاموزید. اگر در نتیجه قلدری یا سوء استفاده با اضطراب یا افسردگی دست و پنجه نرم می کنید، یک درمانگر می تواند به شما کمک کند راه هایی برای احساس بهتر در مورد خود پیدا کنید.

۴۷۲۱۷

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا