سلامت خانواده

چگونه با افزایش سن سالم‌تری داشته باشید؟

به گزارش خبرآنلاین، با افزایش سن، ما دچار تغییرات طبیعی از جمله نازک شدن، سفید شدن، از دست دادن درخشندگی و دگرگونی در بافت می‌شوند. برای مراقبت از موها و حفظ سلامت و ظاهر آن می‌توان زیر را انجام داد:

۱. استفاده از شامپوها و نرم‌کننده‌های مغذی: شامپوها و نرم‌کننده‌هایی را انتخاب می‌کنند که آبرسانی و تغذیه خشک و شیکننده را فراهم کنند. به دنبال محصولاتی باشید که حاوی موادی چون: روغن آرگان، کراتین و بیوتین باشند.

۲. کوتاه کردن منظم: اصلاح منظم‌ می‌تواند به سلامت مو کمک کند و از موخوره جلوگیری کند. موخوره یکی از عواملی است که شکنندگی مو را تشدید می کند.

۳. رفتار ملایم با مو: با قدرت خود مهربان باشید تا آسیب‌های احتمالی را به حداقل برسانید. از مصرف بیش از حد دستگاه‌های حرارتی مانند اتوی مو که تار موها را در معرض گرمای زیاد قرار می‌دهند، بپرهیزید. استفاده از مواد شیمیایی مانند تافت و ژل مو را به حداقل برسانید تا ساقه مو سلامت خود را حفظ کند. دستگاه خود را صاف نبندید؛ زیرا این وضعیت باعث ایجاد و شکنندگی ساقه مو می شود.

۴. رژیم غذایی رژیم غذایی: یک رژیم غذایی غنی از ویتامین‌ها و مواد معدنی از جمله بیوتین، آهن و زینک می‌تواند به تقویت و حفظ سلامت کمک کند.

منبع: blog.socialboat

۴۷۲۳۲

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا