سلامت خانواده

چگونه استرس ناشی از کار را مدیریت کنیم؟

به گزارش خبرآنلاین، بر اساس این مطالعه منتشر شده در مجله انجمن قلب آمریکا، فشار شغلی با افزایش احتمال ابتلا به شایع ترین نوع ضربان قلب نامنظم (آریتمی قلبی) مرتبط است.

ایسنا در خبری نوشت: کارشناسان پرونده پزشکی حدود 6000 بزرگسال شاغل در بخش اداری و همچنین اطلاعات 18 سال بعد را بررسی کردند. یافته ها نشان داد کارمندانی که می گویند تحت فشار شغلی بالایی هستند، 83 درصد بیشتر در معرض ابتلا به فیبریلاسیون دهلیزی، شایع ترین نوع آریتمی یا ضربان قلب نامنظم بودند.

کارمندانی که احساس «عدم تعادل در تلاش و پاداش» داشتند – به این معنی که فکر نمی‌کردند عملکردشان با «حقوق»، «قدردانی» یا «امنیت شغلی» جبران شود- 44 درصد بیشتر در معرض ابتلا به فیبریلاسیون دهلیزی بودند. .

این خطر در کارکنانی که به طور همزمان فشار کاری بالا و تلاش و پاداش نامتعادل را احساس می‌کنند تا ۹۷ درصد افزایش می‌یابد.

علائم فیبریلاسیون دهلیزی شامل سرگیجه، خستگی، تنگی نفس، ضربان قلب نامنظم، یا تپش یا تپش قلب است. فیبریلاسیون دهلیزی همچنین می تواند خطر حمله قلبی یا سکته را افزایش دهد.

چگونه استرس ناشی از کار را مدیریت کنیم؟

به گزارش ایندیپندنت، نویسندگان این مطالعه توصیه می کنند که شناسایی و مقابله با عوامل استرس زا در محیط می تواند راهی موثر برای پیشگیری از فیبریلاسیون دهلیزی باشد. اگرچه نمی توان استرس شغلی را به طور کامل از بین برد، اما کارشناسان می گویند با انجام برخی کارها می توان استرس شغلی را کاهش داد.

  • روی پاداش خود تمرکز کنید. اگر احساس می کنید به اندازه کافی از شغل خود بهره نمی برید، به خود یادآوری کنید که چه کاری انجام می دهید.
  • استراحت کنید استراحت های کوتاه در طول روز کاری مهم هستند، مانند یک پیاده روی سریع کوتاه، استراحت برای نوشیدن آب یا چند دقیقه مدیتیشن و کاهش سرعت تنفس و افکار. در صورت نیاز، زنگ هشداری را روی تلفن خود تنظیم کنید تا به شما یادآوری کند که بلند شوید، حرکات کششی انجام دهید، پیاده روی کنید یا با همکاران خود صحبت کنید. حتی بستن چشمان خود به مدت 30 ثانیه در یک محیط آرام و ساکت می تواند کمک کننده باشد.
  • یک دفتر خاطرات داشته باشید. ژورنال نه تنها به پیگیری عوامل استرس زا کمک می کند، بلکه برای ثبت هر پیروزی کوچک شخصی نیز مفید است. همه چیز را از تعریف یک همکار گرفته تا موفقیت فرزندتان در مدرسه یادداشت کنید، گاهی اوقات نگاه کردن به نکات مثبت می تواند افکار ما را تغییر دهد.
  • فضای کاری خود را ارزیابی کنید مرتب کردن میز یا دفتر کار می تواند به کاهش شلوغی ذهنی کمک کند. لحظه ای وقت بگذارید و محیط کار خود را ارزیابی کنید تا ببینید چه عواملی بر استرس شغلی شما تأثیر می گذارد. آیا فضای کاری راحت و عاری از به هم ریختگی و حواس پرتی دارید؟
  • به دنبال شغل جدید باشید. اگر استرس و اضطراب کار واقعاً شما را سنگین می کند، شاید وقت آن رسیده است که رزومه خود را به روز کنید و به دنبال شغل جدید بگردید.

کارفرما و مدیر چه اقداماتی می توانند انجام دهند؟

به کارمندان گزینه ها و حق انتخاب بدهید. با کارکنان در مورد ترجیحات کاری آنها صحبت کنید تا حس کنترل آنها را افزایش دهید، که به کاهش استرس کمک می کند. به عنوان مثال، برخی از افراد ممکن است ترجیح دهند در هنگام ناهار پشت میز خود کار کنند تا روز کار خود را زودتر به پایان برسانند.

به کارکنان در اولویت بندی کمک کنید. به کارمندان کمک کنید حجم کاری خود را ارزیابی کنند و تعیین کنند کدام وظایف را می توان به تعویق انداخت. این نه تنها به تخصیص عملی حجم کار کارمند کمک می کند، بلکه باعث می شود کارمند احساس دیده شدن، شنیده شدن و ارتباط با مدیریت را داشته باشد.

233217

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا