سلامت خانواده

چگونه از علائم گرمازدگی در پیاده روی اربعین پیشگیری کنیم؟

پژمان آکودک وی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به خدمات رسانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به زائران حسینی در پیاده روی اربعین، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در بخش های مختلف نیرو برای ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی از جمله در پیش نویس اعزام کرده است. -منطقه اورژانس بیمارستان وی برای خدمات رسانی بهتر به زائران اربعین یگان امدادی را به مرز شلمچه و چذابه اعزام کرده است.

وی با بیان اینکه این 10 واحد امدادی شامل یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، یک دستگاه موتورولانس، هفت دستگاه آمبولانس و یک دستگاه خودروی پشتیبانی به همراه 26 نفر از نیروهای فوریت های پزشکی اصفهان است، گفت: این 10 واحد امدادی شامل یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، یک دستگاه موتورولانس، هفت دستگاه آمبولانس و یک دستگاه خودروی پشتیبانی است. آنها ستاد ملی هستند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان همچنین 10 پزشک و 20 کادر پرستاری و پیراپزشکی را برای ارائه خدمات به زائران حسینی در ایام زیارت اربعین اعزام کرد و معاونت بهداشت نیز اعزام کرد. چهار تیم سه نفره هیچ کس بهداشت محیط به مناطق مرزی کشور ارسال شده است.

وی با تاکید بر اینکه این نیروهای امدادی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در منطقه مرزی کشور، کار بهداشت محیط، نظارت بر امکان تهیه و توزیع مواد غذایی، بهداشت عمومی و بهداشت محیط را بر عهده دارند، گفت: در واقع هم تیم های بهداشت و درمان و تیم های درمانی به مناطق مرزی اعزام شدند و اورژانس پیش بیمارستانی برای ارائه خدمات بهتر به هموطنان در مراسم پیاده روی اربعین حضور دارد و امیدواریم تا پایان بتوانند به زائران حسینی کمک موثری داشته باشند. مراسم راهپیمایی اربعین

آکودک وی با توصیه به افرادی که در ایام زیارت اربعین دچار گرمازدگی می شوند خاطرنشان کرد: زائران برای پیشگیری از گرمازدگی توجه کنند، بنابراین بهتر است مایعات بیشتری بنوشند و کمتر در معرض نور خورشید قرار بگیرند تا دچار عوارض نشوند. زائران بدانند از ساعت 10 تا 16 زیر نور مستقیم خورشید پیاده روی نکنند.

وی ادامه داد: زائران حسینی بهتر است در ساعات اولیه صبح، عصر و شب بیشتر پیاده روی کنند تا در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: زائران حسینی در صورت سفر در زیر نور آفتاب، لباس مناسب داشته باشند، از کلاه لبه دار و عینک آفتابی استفاده کنند، از پیراهن های نخی سبک و بلند استفاده کنند که عرق کنند و بدن خود را تهویه کنند. در طول مسیر به اندازه کافی مایعات و آب سالم بنوشید.

وی تاکید کرد: زائران حسینی در صورت رعایت تمامی این شرایط و بروز علائم گرمازدگی مانند سردرد، سرگیجه، مراقب باشند، در مسیر پیاده روی مداوم پیاده روی نکنند و بین مسیر استراحت و سایه حرکت کنند و کمتر زیر نور آفتاب راه بروند. ، تهوع، گرفتگی عضلات، بهتر است این افراد به مکانی که در سایه است مراجعه کنند تا کمتر در معرض آفتاب قرار بگیرند و از گروه های امدادی که خدمات پزشکی ارائه می دهند کمک بگیرند.

آکودک وی در خصوص کاهش علائم گرمازدگی زائران پیاده اربعین توصیه کرد: افرادی که دچار علائم گرمازدگی می شوند لباس خود را عوض کرده و با نوشیدن مایعات و پاشیدن آب به بدن خود را خنک نگه دارند و به محیطی با تهویه بهتر مراجعه کنند و منتظر بمانند. بمانید تا وضعیت آنها ظرف 15 دقیقه یا نیم ساعت به حالت عادی برگردد. اگر پس از این مدت وضعیت آنها بهبود نیافت، باید از تیم های امدادی و نیروهای پیش بیمارستانی برای بهبود علائم گرمازدگی کمک های لازم را دریافت کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا