سلامت خانواده

چه کسانی نباید چای ادویه دار بنوشند؟

به گزارش خبرآنلاین، چای یکی از نوشیدنی های مورد علاقه ما ایرانی هاست که با آن از گیاهان و ادویه های مخصوصی مانند هل، زنجبیل، دارچین و گیلاس استفاده می کنیم. اما آیا این ادویه ها که به آنها بهبود دهنده چای می گویند خواص درمانی دارند یا فقط طعم چای را تغییر می دهند.

همشهری در خبری نوشت: در این مطلب به منظور اطلاع از خواص درمانی چاشنی های چای، فواید و مضرات آن و میزان مصرف آن در چای و اینکه آیا مصرف زیاد این چاشنی ها می تواند برای سلامتی مضر باشد یا خیر. ، او گفت. و گویی با دکتر کروش جعفریان متخصص تغذیه انجام داده ایم که در ادامه می آید.

میشه توضیح مختصری در مورد بهبود دهنده یا چاشنی چای بدید؟ آیا اینها فواید سلامتی هم دارند؟

طعم دهنده های چای نوعی غذای کاربردی هستند، یعنی چاشنی های مفیدی هستند. برخی از اینها در کاهش فشار خون موثر هستند. آنها التهاب بدن را کاهش می دهند، مانند زنجبیل و پونه کوهی، برخی از آنها عملکردهای متعددی دارند، به عنوان مثال، گیاهی مانند زنجبیل فشار خون را کاهش می دهد.

برخی از این ادویه ها یا چاشنی ها با چای، مانند دارچین، می توانند به ما در کنترل قند خون کمک کنند. برخی از این ها، مانند هل، می توانند به کاهش التهاب بدن و کنترل فشار خون کمک کنند. چای ترش که معمولا با آلبالو همراه است در کاهش التهاب به ویژه التهاب مجاری ادرار نیز موثر است.

مهمترین نقش این ترکیبات یا افزودنی های چای چیست؟

مهمترین نقش این ترکیبات نقش آنتی اکسیدانی است. این گیاهان رادیکال های آزاد را در بدن ما مهار و کاهش می دهند. از طرف دیگر، آنها می توانند ضد التهاب باشند. برخی از آنها ضد سرطان نیز هستند.

آیا خطر فساد یا آلودگی در این چاشنی ها وجود دارد؟

نکته ای که باید به آن توجه کنیم این است که آیا این ترکیبات آلوده هستند یا خیر. گاهی اوقات فرد ادویه یا گیاهان دارویی را به مدت 5 سال در مکانی غیر استاندارد نگهداری می کند.

به طور خاص، هنگام خرید این چاشنی ها یا بهبود دهنده های چای در هنگام فروش عمده باید احتیاط کرد. در واقع گاهی ضرر و زیان آنها بیشتر از سود آنهاست. زیرا در زمان نگهداری این گیاهان و ادویه ها استانداردهای لازم رعایت نمی شد.

آیا مصرف زیاد این مکمل ها خطرناک است؟

بحث دیگر دوز مصرفی است، استاندارد دوز ادویه ها نداریم. مثلاً تجویز می کنیم که یک نفر 100 گرم یا 30 گرم ادویه یا سبزی خاص بخورد. در نتیجه وقتی می گوییم هل خوب است، ممکن است عده ای فکر کنند چون هل خوب است، می توانند هر چه می خواهند از آن بخورند یا با چای مصرف کنند.

به عنوان مثال، میخک ضد التهاب است و من به شما می گویم که خوب است، اما اگر زیاده روی کنید، می تواند باعث آلرژی یا استرس کبد شود. باید به این نکته توجه داشت که زیاده روی در مصرف این گیاهان و ادویه ها به عکس آن تبدیل می شود.

آیا چاشنی های چای باعث آلرژی می شوند؟

یکی دیگر از مواردی که در استفاده از این ادویه ها باید به آن توجه کرد، مسئله حساسیت است. اگر فردی به هر یک از این ادویه ها، گیاهان یا مکمل های همراه چای حساسیت دارد، طبیعتاً نباید آنها را مصرف کند.

به طور کلی باید گفت که اگرچه همه اینها گیاهی هستند، اما استفاده زیاد از آنها همانطور که گفتیم می تواند به بدن آسیب برساند، اما اگر به نسبت مصرف شوند می تواند برای مصرف کننده مفید باشد.

اکنون مطالعات در حال حرکت به سمت این هستند که چگونه می توانیم از ترکیبات گیاهی در کنار چای، نوشیدنی و غذا استفاده کنیم. چنین ترکیباتی در صورت استفاده بهینه قطعا فواید بسیار خوبی خواهند داشت.

۲۳۳۲۱۷

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا