سلامت خانواده

چه کسانی می توانند از ایمپلنت دندان استفاده کنند – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، نسرین اصفهانی زاده در حاشیه بیست و سومین کنگره سالانه انجمن پریودنتولوژیگفت: این کنگره به مدت 4 روز در هتل المپیک تهران برگزار شد و یکی از مهم ترین سخنرانی ها به درمان ایمپلنت اختصاص داشت تا همکاران دندانپزشک بدانند برای افرادی که فک هایشان ضعیف است و استخوان کافی برای کاشت وجود ندارد چه کنند. ایمپلنت ها .

وی افزود: در این کنگره راهکارهای بسیار مفیدی ارائه می شود تا بیمار آسیب کمتری ببیند و نتایج درمانی بهتری به همراه داشته باشد.

اصفهانی زاده با عنوان این مقاله ادامه داد که ایمپلنت دندان جایگزین مناسبی برای افراد دارای بی دندانی کامل، تک دندانی یا چند دندانی است، متاسفانه در گذشته استفاده از پروتزهای متحرک (دندان های مصنوعی) مشکلات خاصی را به همراه داشت که مهمترین آنها که از دست دادن استخوان است. این بود که به مرور زمان بافت استخوانی زیر دندان مصنوعی (دندان مصنوعی) از بین می رود و باعث شل شدن می شود دندان مصنوعی و مشکلات زیاد E مربوط به ظاهر و جویدن برای مردم بود.

این متخصص جراحی لثه و ایمپلنت تصریح کرد: خوشبختانه با ورود ایمپلنت های دندانی به دنیای دندانپزشکی می توانیم با پروتزهای ثابت بی دندانی را به طور کامل بازیابی کنیم و بیمار احساس بی دندانی و استفاده از دندان مصنوعی را ندارد.

وی گفت: در گذشته در مواردی که فردی یک یا چند دندان را بر اثر ضربه یا پوسیدگی از دست می داد، با دندان قروچه همسایه ها برنامه بریچ سلام ناحیه بدون دندان ثابت درمان شد. اما امروزه با استفاده از ایمپلنت دندان می توان ناحیه بدون دندان را بدون آسیب رساندن به دندان های مجاور بازسازی کرد.

این همراهی ایمپلنت دندان اضافه کرد: بسیار مهم است که درمان ایمپلنت توسط افراد متخصص و یا افرادی که دوره های آموزشی کافی و لازم را دیده اند و زیر نظر متخصص انجام شود. متأسفانه دوره های کوتاه مدت برگزار شده توسط شرکت ها مناسب، کارآمد و کافی نیست و نمی تواند دندانپزشک را برای درمان ایمپلنت در دهان بیمار توانمند کند و متاسفانه این همکاران بدون توجه به شرایط خاص بیمار اعم از دهان و دندان و … سیستمیک، اقدام کنید آنها ایمپلنت ها را قرار می دهند. عدم قرار دادن صحیح ایمپلنت باعث مشکلات زیادی می شود E برای بیماران ایجاد می کند.

اصفهانی زاده در این زمینه تاکید کرد: و بعد با وجود مشکلات یا عفونت در ناحیه ایمپلنت؛ بیمار به پریودنتیست یا برای رفع مشکل به جراح فک و صورت مراجعه می کنند که متاسفانه دیر شده و به دلیل درمان ناقص و نادرست، بافت استخوان و لثه بیمار به شدت از بین می رود.

وی در پاسخ به این سوال که برای چه افرادی می توانیم از ایمپلنت استفاده کنیم، گفت: برخی از بیماری ها هستند که خطر درمان ایمپلنت را افزایش می دهند مانند دیابت کنترل نشده، استفاده از داروهای ضد انعقاد و پوکی استخوان که برای آن باید با بیمار مشورت کرد. دکتر متخصص پس از اجازه پزشک بیمار، درمان ایمپلنت را انجام دهید.

اصفهانی زاده ادامه داد: پوکی استخوان به خودی خود مانع از کاشت ایمپلنت نمی شود. بلکه داروها و آمپول هایی که بیمار برای پوکی استخوان مصرف می کند باعث ایجاد عوارضی در فک می شود که می تواند باعث شکست درمان یا افزایش خطر درمان شود.

رئیس کنگره بیست و سوم پریودنتولوژی ایران در پاسخ به این سوال که ایمپلنت چقدر در دهان می ماند، افزود: از نظر ماندگاری، ایمپلنت مانند سایر دندان های طبیعی شما عمل می کند، یعنی اگر بتوانید سلامت دهان و دندان خود را حفظ کنید، ایمپلنت انجام می شود. به همین ترتیب و در دهان حفظ خواهد شد. باقی می ماند بنابراین، وقتی ایمپلنت را به بیمار توصیه می کنیم، باید وضعیت سلامت دهان بیمار را بررسی کنیم و مطمئن شویم که آیا فرد کاندیدای درمان ایمپلنت است یا خیر.

اصفهانی زاده ادامه داد: برای بیماری که اصلاً مسواک نمی زند و بهداشت دهان و دندان را رعایت نمی کند و عفونت یا بیماری لثه دارد. ما به هیچ وجه ایمپلنت را درمان نمی کنیم.

وی در پایان تاکید کرد: پس از گذاشتن ایمپلنت ضروری است چکاپ سلام برای جلوگیری از مشکلات بعدی و عفونت ایمپلنت توسط متخصص مربوطه پریود انجام می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا