سلامت خانواده

چه کسانی مشمول یارانه مضاعف می شوند؟

گزارش کردن اقتصاد آنلاینوزیر کار با اشاره به طرح کالابرگ الکترونیکی ادامه داد: اکنون این بستر شکل گرفته و خانواده ها بر اساس آن رفتار خود را تغییر داده اند و با اجرای این طرح که در هفت فاز تدوین شده است، رفتارهای اقتصادی و اجتماعی انجام می شود. از مردم در حال تغییر است مردم به سمت خرید مواد غذایی سالم حرکت می کنند.

اقتصاد 100 نوشت: سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه جامعه در پاسخ به این موضوع گفت که این پروژه طی سه ماه کمترین مشکل را داشته و با موفقیت به پایان رسیده است.

همچنین تسویه حساب با تمامی 230 هزار فروشگاه مربوط به این طرح انجام شده و در این زمینه بدهی نداریم. ادامه این طرح مستلزم بررسی های مداوم است و هنوز تصمیم نهایی گرفته نشده است.

با توجه به اعلام موافقت و آمادگی دولت برای اجرای مجدد این طرح و همچنین استقبال بالای مردم از آن، پیش بینی می شود در آینده ای نه چندان دور شاهد اجرای چنین طرحی یا … باشیم. مشابه آن

با توجه به چراغ سبز وزیر اقتصاد و وزیر تعاون، احتمال ادامه این طرح در خرداد ماه وجود دارد. اما هنوز زمان دقیق شارژ کالا در خرداد 1403 مشخص نشده است.

استقبال اکثریت قریب به اتفاق جامعه هدف از تخصیص صورتحساب الکترونیکی که نشان از اقدام موفق و خوب دولت دارد.

تصویب نامه مصوب جلسه مورخ 09/02/1403 هیأت وزیران در خصوص «ادامه اجرای طرح فهرست کالاهای الکترونیکی در سال 1403» طی نامه شماره 24629 مورخ 16/02/1303 ابلاغ شد.

در این اطلاعیه آمده است: هیئت وزیران در جلسه مورخ 9/2/1303 به پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد. ایران 1- در اجرای جزء (1) و (2) بند (الف) تبصره (8) قانون بودجه سال 1403 کل کشور (قسمت اول) و در راستای تداوم اجرای کالاهای الکترونیکی. طرح فهرست در سال 1403 وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف است طرح مذکور را از محل اعتبارات مصوب مربوطه اجرا کند. در قانون بودجه سال جاری اقدام شود.

تبصره – اقلام کالاهای اساسی مشمول طرح و نحوه توزیع یارانه بین اقلام مذکور طبق مصوبات ستاد هماهنگی اقتصادی دولت می باشد.

2- سازمان برنامه و بودجه کشور موظف است بر اساس بند (پ) تبصره (16) قانون بودجه سال 1403 کل کشور (قسمت اول) و تا زمان ابلاغ بند دوم قانون مذکور، مشروح در بند مذکور در خصوص تخصیص اعتبارات کالا در قالب بر اساس محاسبه و به نسبت میزان اعتبارات مقرر برای کالاها در جداول قانون بودجه سال 1402 کل کشور.

تبصره – در اجرای این بند و به منظور تسویه مطالبات فروشگاه های طرفین قرارداد در طرح فجران، سازمان برنامه و بودجه کشور موظف است دویست هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات کل بودجه به مجریان پرداخت نماید. شرکت خدمات فناوری رفاه ایران (فارا). ) به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می رسد.

کاتالوگ محصولات الکترونیکی در 18 مارس 1402 مصادف با ماه مبارک رمضان و نوروز راه اندازی شد و تا 31 اردیبهشت 1403 ادامه داشت.

طرحی که در آن فرد یارانه‌ای در صورت استفاده از فهرست کالا و خرید از سبد غذایی 11 قلم کالای مصوب وزارت کار، مبلغ 220 هزار تومان به مبلغ 400 هزار تومان فهرست کالاهای وی اضافه می‌شود. می توانست تا 620 هزار تومان از این اقلام خاص را خریداری کند. یعنی خانواده ای که هر نفر 300 هزار تومان یا 400 هزار تومان می گرفت، 220 هزار تومان بیشتر می گرفت که باید برای خرید 11 قلم کالا هزینه می شد.

علی رضایی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: تخصیص کالاهای الکترونیکی به اقشار ضعیف جامعه اقدام خوبی از سوی دولت بود که با استقبال گسترده مردم مواجه شد.

نکته مهم در اینجا این است که با توجه به شرایط اقتصادی و معیشتی اقشار ضعیف جامعه، تخصیص برگه کالاهای الکترونیکی باید ادامه یابد تا شاهد شرایط مطلوب تر و بهتری برای اقشار ضعیف جامعه باشیم.

یکی از اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: طبیعی است که هر کار اجرایی با نواقص و اشکال همراه است و در مورد کاتالوگ الکترونیک باید با رفع اشکال، شاهد روان شدن کارها در این زمینه باشیم.

احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد و سخنگوی اقتصادی دولت هفته گذشته اعلام کرد که با توجه به استقبال 60 میلیون نفری از اجرای طرح تجارت الکترونیک و تاثیر مثبت آن بر اقشار ضعیف و متوسط ​​جامعه، تلاش دولت این است که منابع لازم برای ادامه پروژه را فراهم کند.

پیش از این ولی اسماعیلی، رئیس کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی شهر نیز درباره طرح کاتالوگ الکترونیکی گفت: هزار فروشگاه به این سامانه متصل است و از حدود 61 میلیون ایرانی واجد شرایط، بیش از 53 میلیون نفر از آن بهره مند شده اند. از پروژه فجرانه یا کاتالوگ الکترونیکی.” »

وی همچنین تاکید کرد: آنچه مهم است این است که دهک های پایین شناسایی شوند تا مردم از این طرح بهره مند شوند. البته با توجه به سیستم هایی که برای تعیین اعشار وجود دارد، این طرح در رسیدن به جامعه هدف موفق بوده است.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا