بهداشت و درمان

چه کسانی اجازه دارند سمعک تجویز کنند

به گزارش گروه سلامت و درمان خبرگزاری سلامت (تابنا)، احمدرضا ناظری گفت: امروزه نسل جوان از هدفون های داخل گوشی استفاده می کنند که به یک دلیل علمی بسیار ساده آسیب جدی به سیستم شنوایی وارد می کند. میزان صدای بین دهان و پرده گوش کم است و در نتیجه فشار زیادی وارد می کند و این فشار زیاد مضر است.

وی تصریح کرد: این عادت در دراز مدت منجر به کاهش شنوایی و ایجاد وزوز گوش می شود. پدیده ای به دنبال تنظیم زدایی عصب شنوایی که باعث شنیدن صدایی مخدوش تا آخر عمر می شود. این آسیب تأثیر منفی عصبی، روانی و شناختی بر روی فرد می گذارد و یکی از علل این پدیده شنیدن و قرار گرفتن در معرض صدای بلند است. بنابراین توصیه می شود از این اقدام خودداری شود.

یکی از اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی یکی از نیازهای اساسی جامعه با آسیب شنوایی را نیاز به ابزار دانست و گفت: اولین و مهمترین ابزاری که باید با آن کم شنوایی را مدیریت کنیم سمعک و سایر شنوایی ها است. کمک هایی که به دلیل مشکلات اقتصادی، گاهی دسترسی به آنها مشکل می شود.

وی بر لزوم نگاه تخصصی تاکید و تصریح کرد: امروزه تجویز، عرضه، تهیه و تنظیم سمعک و سمعک به دانشی بسیار گسترده، علمی و بالینی تبدیل شده است که منحصراً توسط شنوایی شناسان و در ارزیابی شنوایی ارائه می شود. دفاتر

ناظری بیان کرد: دریافت سمعک از غیر شنوایی شناس مانند مغازه های تجهیزات پزشکی یا شرکت های واردکننده تجهیزات شنوایی یا افراد غیر مرتبط می تواند خسارات جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا