سلامت خانواده

چه عواملی سلامت کلیه ها را تهدید می کند؟

پیمان صالحی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به عواملی که سلامت کلیه ها را تهدید می کند، گفت: حفظ سلامت کلیه ها به دلیل عملکرد آنها در بدن بسیار حائز اهمیت است و بیماری های مربوط به کلیه ها منجر به بروز آن می شود. اختلال در عملکرد آنها و در نهایت نارسایی کلیه. خواهد بود

وی با بیان اینکه کلیه ها وظیفه تصفیه خون، تنظیم میزان آب بدن و نقش اساسی در تولید ویتامین D و برخی هورمون ها را بر عهده دارند، افزود: بیماری های کلیوی به قاتل خاموش معروف هستند، زیرا قبل از رسیدن به مرحله پیشرفته بیماری هیچ علامتی نشان نمی دهد.

فوق تخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری با اشاره به اینکه داشتن بررسی سالانه یکی از عوامل اصلی در تشخیص بیماری های کلیوی قبل از رسیدن به مراحل جدی است، تصریح کرد: نوشیدن آب و مایعات کافی از جمله چای و آب میوه یکی از مواردی است که می تواند سلامت کلیه ها را تضمین کند.

صالحی با بیان اینکه آب آشامیدنی سموم را از بدن دفع می کند و کلیه ها در کاهش رطوبت نقشی ندارند، ادامه داد: نوشابه ها یکی از عوامل بیماری های کلیوی است و افراد از مصرف مداوم این نوشیدنی خودداری کنند.

وی با بیان اینکه مصرف خودسرانه دارو منجر به آسیب کلیه می شود، گفت: به طور کلی مصرف زیاد نمک باعث افزایش میزان پروتئین دفعی در ادرار می شود و اگر بیمار به بیماری های کلیوی مبتلا باشد علائم وی را تشدید می کند. .

فوق تخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری اضافه کرد: مصرف زیاد قند نیز منجر به افزایش دفع پروتئین از کلیه می شود و همچنین منجر به عدم جذب کلسیم و سدیم و در نهایت بروز سنگ کلیه می شود.

صالحی اضافه کرد: ورزش یکی از عواملی است که علاوه بر تاثیرات مثبت بر جنبه های مختلف سلامت جسمی و روانی افراد، موجب ارتقای سلامت کلیه ها نیز می شود، اما افراد باید در نظر داشته باشند که ورزش زیاد می تواند منجر به آسیب کلیه شود. . بودن

وی ادامه داد: استفاده از استروئیدها داروهای بدنسازی و هورمونی که برخی افراد برای عضله‌سازی استفاده می‌کنند منجر به ایجاد زخم در قسمت‌هایی از کلیه می‌شوند، بنابراین افراد باید از مصرف آن خودداری کنند. استروئیدها اجتناب کردن

فوق تخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری خاطرنشان کرد: سیگار علاوه بر تهدیداتی که برای جنبه های مختلف سلامتی دارد، می تواند یکی از عوامل ابتلا به سرطان کلیه باشد. استعمال دخانیات، از جمله سیگار، جریان خون را کند می کند، بر کلیه ها اثر منفی می گذارد و در عین حال با افزایش فشار خون، یکی از عوامل اصلی بیماری های کلیوی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا