سلامت خانواده

چه بخوریم تا 100 سال زندگی کنیم؟

نادیا زکالونددن بوتنر ده ها سال است که آب های 100 ساله جهان را مورد مطالعه قرار داده است تا به رازهای طول عمر آنها پی ببرد. مناطق آبی جهان مناطقی مانند اوکیناوا (ژاپن)، استان نیروو (ایتالیا)، شبه جزیره نیکویا (کاستاریکا) و ایکاریا (یونان) هستند که امید به زندگی در آنها 80 سال به بالا است و بیشتر مردم در آن زندگی می کنند. دهه 100 .

دن بوتنر دو غذای ساده را در همه جای دنیا پیدا کرد: لوبیا سیاه و گردو. به گفته این محقق، مصرف یک قوطی لوبیا سیاه و یک مشت گردو در روز می تواند طول عمر انسان را افزایش دهد.

لوبیا و گردو هر دو حاوی مقدار زیادی فیبر هستند که التهاب روده را کاهش می دهد و از ابتلای فرد به بیماری های کشنده مانند سرطان جلوگیری می کند.

علاوه بر این، این دو ماده غذایی سرشار از پروتئین هستند و از پرخوری و چاقی افراد جلوگیری می کنند. چاقی باعث دیابت و مشکلات قلبی می شود که معمولا عمر انسان را کوتاه می کند.

گردو منبع عالی اسید لینولئیک و اسیدهای چرب امگا 3 است که خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد. سایر آجیل ها به اندازه کافی این اسیدها را ندارند.

از سوی دیگر با بررسی افراد 100 ساله در ژاپن، سوئد و یونان مشخص شده است که این افراد بیشتر از سایرین لوبیا می خورند و تحقیقات نشان داده است که هرچه فرد بیشتر لوبیا را در رژیم غذایی خود بگنجاند، طولانی تر می شود. آنها نسبت به دیگران زندگی می کنند. در واقع مصرف 20 گرم لوبیا در روز خطر مرگ را تا 7 درصد کاهش می دهد.

در برخی از مناطق، مانند نیکویا، کاستاریکا، که دارای چندین پیر 90 ساله است، مصرف لوبیا سیاه قابل توجه است.

راز 100 سال عمر طولانی

علاوه بر این، مطالعات نشان می دهد افرادی که بیش از 5 بار در هفته گردو مصرف می کنند، حداقل 1.3 سال به زندگی خود اضافه می کنند.

سایر محققان در مطالعات جدید خود بر روی افراد 100 ساله دریافتند افرادی که روزانه یک و نیم کیلومتر را در کمتر از 4 دقیقه می دوند، 5 سال به عمر خود اضافه می کنند.

پس اگر می خواهید مانند مردم مناطق آبی زندگی طولانی داشته باشید، به رژیم غذایی و ورزش خود بیشتر توجه کنید.

منبع:

Dailymail

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا