بهداشت و درمان

چهار نکته پیشگیری از التهاب روده کدامند

به گزارش گروه سلامت و درمان خبرگزاری سلامت (تابنا)، دکتر ویکتور چدید، متخصص گوارش در کلینیک مایو در مینه سوتا گفت: با رعایت چند اقدام ساده می توان از بیماری های التهابی روده پیشگیری کرد تا روده ای سالم داشته باشیم. “

وی این نکات را به چهار دسته اصلی تقسیم کرد:

1) درست غذا بخورید

چدید گفت: “برنامه غذایی بهینه برای سیستم گوارشی که قبلا توسط متخصصان تغذیه برای سلامت قلب و کنترل وزن توصیه شده است، رژیم مدیترانه ای است. فیبر غذایی بسیار مهم است: سعی کنید 30 تا 40 گرم در روز مصرف کنید. رژیم مدیترانه ای حاوی مقدار زیادی غذاهای مفید برای روده، مانند سبزیجات، میوه ها، غلات کامل، لوبیا، آجیل و دانه ها و همچنین روغن زیتون.

۲) پویا و فعال باشید

ورزش فقط برای داشتن قلب، ماهیچه ها و ریه های سالم نیست. همچنین می تواند سیستم ایمنی و دستگاه گوارش را متناسب نگه دارد. چدید توصیه می کند ورزش را در زندگی روزمره خود بگنجانید و هر نوع فعالیتی را که برای شما مفید است امتحان کنید.

3) حفظ سلامت روان

به گفته چدید، مغز بر روده و بالعکس تأثیر می گذارد و استرس می تواند تأثیر زیادی بر روده داشته باشد. وی به داده‌هایی اشاره کرد که نشان می‌دهد خطر ابتلا به سندرم روده تحریک‌پذیر، سوءهاضمه عملکردی، اختلال عملکرد کف لگن، یبوست و سایر مشکلات گوارشی در افرادی که در دوران کودکی یا بعد از آن تروما را تجربه کرده‌اند، بیشتر است.

۴) هیدراته بمانید

آب دستگاه گوارش را حفظ و روان می کند، و چدید به همه توصیه می کند که 8 فنجان در روز برای سلامت روده بنوشند. وی خاطرنشان کرد: آب برای «حذف منظم» بسیار مهم است و به ویژه در فصول گرم سال اهمیت زیادی دارد.

چدید گفت: توجه به همه این عوامل برای حفظ سلامت روده ضروری است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا