سلامت خانواده

چهار نکته برای جلوگیری از التهاب روده چیست – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

سلامت جو به نقل از دارو نت، دکتر ویکتور چادید“، متخصص گوارش در کلینیک لباس شنا در عشق خوابیدنگفت: می شما می توانید با پیروی از چند مرحله ساده برای داشتن روده ای سالم از بیماری التهابی روده جلوگیری کنید.

وی این نکات را به چهار دسته اصلی تقسیم کرد:

1) درست غذا بخورید

چادید وی گفت: برنامه غذایی بهینه و بهینه برای دستگاه گوارش که هم اکنون توسط متخصصان تغذیه برای سلامت قلب و کنترل وزن توصیه شده، رژیم مدیترانه ای است. E فیبر غذایی بسیار مهم است: سعی کنید 30 تا 40 گرم در روز مصرف کنید. رژیم غذایی مدیترانه ای E حاوی مقدار زیادی مواد غذایی مفید برای روده مانند سبزیجات، میوه ها، غلات کامل، لوبیا، آجیل و دانه ها و همچنین روغن زیتون است.

۲) پویا و فعال باشید

ورزش فقط برای داشتن قلب، ماهیچه ها و ریه های سالم نیست. همچنین می تواند سیستم ایمنی و دستگاه گوارش را متناسب نگه دارد. چادید او توصیه می کند ورزش را در زندگی روزمره خود بگنجانید و هر نوع فعالیتی را که برای شما مفید است امتحان کنید.

3) حفظ سلامت روان

با توجه به چادیدمغز بر روده و بالعکس تاثیر می گذارد و استرس می تواند تاثیر زیادی بر روده داشته باشد. وی به داده هایی اشاره کرد که نشان می دهد خطر ابتلا به سندرم روده تحریک پذیر، سوء هاضمه عملکردی، اختلال عملکرد کف لگن، یبوست و سایر مشکلات گوارشی در افرادی که در معرض تروما مواجه شده اند، بیشتر است.

۴) هیدراته بمانید

آب دستگاه گوارش را در حرکت نگه می دارد چادید این توصیه می کند که همه افراد روزانه 8 فنجان آب برای سلامت روده بنوشند. وی خاطرنشان کرد: آب برای «حذف منظم» بسیار مهم است و به ویژه در فصول گرم سال اهمیت زیادی دارد.

چادید وی گفت: توجه به همه این عوامل برای حفظ سلامت روده ضروری است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا