سلامت خانواده

چهار اقدام موثر برای کاهش وزن

به گزارش خبرآنلاین از خراسان، آیا شکم صاف فقط متعلق به ورزشکاران است؟ شکم صاف نه تنها بدن را زیبا جلوه می دهد، بلکه حفظ سلامت بدن نیز مهم است. تقریباً هیچ کس وجود ندارد که برای خلاص شدن از شر چربی شکم تلاش نکرده باشد. از نوشیدن انواع دمنوش ها و رعایت رژیم غذایی سالم گرفته تا ورزش، ماساژ و تمرینات بدنی متمرکز بر عضلات شکم و پهلو که همیشه توصیه شده است، اما می دانیم که برای سوزاندن چربی های شکم باید متوسل شویم. به روش های مختلف

یکی از روش های موفق در این راه کاهش نفخ شکم است. دکتر مگان روسی در کتاب خود با عنوان «سالم بخورید» می گوید یک تغییر ساده در رژیم غذایی می تواند این نفخ را کاهش دهد یا از بین ببرد. در مقاله بعدی این روش ها را با هم مرور خواهیم کرد.

اول: غذا خوردن اولیه

روزنامه تلگراف به نقل از دکتر مگان می نویسد، از خوردن مقدار زیادی غذا به یکباره خودداری کنید، حتما غذا را خوب بجوید و از غذاهای حاوی کربوهیدرات های مضر یا FODMAP کمتر استفاده کنید زیرا دستگاه گوارش را تحریک می کند و مشکلاتی مانند تورم و نفخ ایجاد می کند. و روده ها کوچک را ضعیف می کنند.

دوم: نفخ حبوبات را بگیرید

این نشریه بر اساس توصیه های دکتر مگان سه راه حل ساده برای تغییر رژیم غذایی و کاهش نفخ پیشنهاد کرده است: درست است که حبوباتی مانند نخود، لوبیا و عدس منبع خوبی از پروتئین گیاهی و ریزمغذی های مهم محسوب می شوند، اما آنها دارای مقدار زیادی فیبر و FODAMP است. پس سعی کنید با چندین بار شستن و پختن نفخ حبوبات از شر نفخ آن خلاص شوید و به مقدار کمتر یعنی یک چهارم فنجان مصرف کنید و یا از جایگزین هایی برای حبوبات مانند غلات کامل، کینوا، برنج و جو استفاده کنید.

کینوا سرشار از پروتئین است و مصرف آن برای کسانی که به گلوتن حساس هستند توصیه می شود. با ترکیب 250 گرم کینوآ پخته شده، 150 گرم پنیر فتا، نصف خیار، 150 گرم توت فرنگی و یک مشت برگ نعنا یا ریحان و اضافه کردن دو قاشق غذاخوری روغن زیتون خالص، آب لیموترش تازه، کمی عسل، نمک و فلفل. ، یک سالاد سریع و آسان. آن را بساز

سوم: جایگزین های مناسب پیدا کنید

پیاز و سیب زمینی اساس پخت و پز بسیاری از غذاها هستند، اما سرشار از فروکتان هستند، فیبر محلول که باعث نفخ می شود. به جای استفاده از پیاز، می توانید پیازچه یا پیازچه یا روغن سیر را جایگزین کنید تا طعم و عطر پیاز و سیر را بدون نفخ به غذا اضافه کنید. جایگزین مناسب بعدی رازیانه است. مثلا مرغ را در رازیانه آغشته کنید.

چهارم: میوه های نفاخ را بشناسید

برخی از میوه ها مانند سیب سرشار از مواد غذایی، فروکتوز و فیبر هستند که همگی باعث نفخ می شوند. میوه های دیگری که به دلیل نفخ باید کمتر بخورید زردآلو، گیلاس، خرما، انجیر، هلو، گلابی و آلو هستند. زغال اخته، توت فرنگی، تمشک، مرکبات و انگور برای معده راحت تر هضم می شوند. بهتر است در هر وعده غذایی یک تکه میوه بخورید تا روده ها دچار اضافه بار نشوند. البته پختن میوه باعث تجزیه فیبر آن شده و هضم آن را آسان می کند. کمپوت ریواس و زنجبیل و توت فرنگی درست کنید و با ماست بخورید. پروبیوتیک های موجود در ماست به هضم غذا کمک می کند.

حدود 250 گرم توت فرنگی خرد شده، 250 گرم ریواس خرد شده، یک قاشق غذاخوری عصاره وانیل، یک قاشق غذاخوری زنجبیل پوست کنده و خرد شده، یک قاشق غذاخوری آب افرا و یک قاشق غذاخوری آب را در ظرفی بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید. بعد از 20 دقیقه کمپوت شما آماده است. پس از سرد شدن آن را در ظرف دربسته در یخچال نگهداری کنید.

۲۳۳۲۳۳

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا